MsSuzyLee skrev 2020-12-23 09:11:59 följande:
Hej på er! :D
Vi har börjat försöka oss på ett sovschema och det känns mkt lättare att planera dagen nu. Fast vi har bara hållt på i nån vecka så det är inte så stabilt än. Försöker att hon ska sova 20-8 på natten. Sen sovstund kl 9:30, 12:30, 15 och 17:30. Då sover hon oftast 30 min, men ibland 1-2 timmar. Tycker hon somnar lättare på kvällen om hon inte sover för långa pass på dagen.
Det jobbiga är att jag måste ligga bredvid henne när hon sover. Hon vaknar direkt när jag försöker rulla iväg. Ibland lyckas jag ta mig tre meter från sängen innan hon vaknar... så jag ligger i sängen ungefär 15 timmar per dygn.
Hon äter varje/varannan timme dygnet runt. Förutom första sovpasset på natten. Då sover hon tre timmar! Woop! :D
Hon blir fyra månader 1a januari. Då ska vi börja ge smakprover. Ska bli så himla kul! Hon är superintresserad av mat. Så fort hon ser att man äter eller dricker något blir hon som förtrollad i blicken. Är så svårt att vänta, men på bvc sa dom att vi inte fick ge innan 4 månader. Suck! :)
Jag har börjat jogga lite och kör lite yoga. Men det är svårt att hinna med mellan amningarna när man vill äta och duscha och sånt också. Men jag äääälskar dom träningstillfällena! Känner mig som mig själv igen då.
Jag är glad att jag har kunnat amma. Kämpade i två månader för att få igång mjölken ordentligt och kunna sluta med ersättning. Men jag tycker det ska bli så himla skönt när man kommer kunna byta ut några amningstillfällen mot mat! Det är mitt ljus i tunneln just nu, haha.
Så kul att höra hur det går för er. Hoppas ni får en fin jul!
Kramar till er <3
Det låter lite segt att du måste ligga bredvid hela tiden! Hoppas det lättar. Här sover han också längre första sovpasset, typ 3h. Så det är skönt! Sen kan det gå 2-3h mellan, ibland vaknar han tätare än så. Måste också alltid gå upp och byta blöja på natten, annars kissar han igenom om han inte redan hunnit göra det innan jag bytt :/
Då är det snart dags, det är så roligt att kunna ge lite att smaka på! Hittills inga konstiga reaktioner utan mest nyfiken och intresserad!
Tycker också om att amma och att ha kunnat göra det, men ser också fram emot framförallt lite mer sömn på nätterna :) Men kommer också kännas sorgligt den dagen amningen är över på nåt sätt!
Kram på dig!