Blandbubbel skrev 2020-09-27 08:24:42 följande:
Nä inte än, nu är det sådär brunt som det är i slutet av mensen när det inte är helt färskt längre :/ får ta och ringa förlossningen imorgon om man kan göra det? Eller är det bm som gäller? Dom är så svåra att få tag på, man kommer aldrig fram direkt dit, kommer säkert få telefontid på tisdag, suck.
Jag helammar och har gjort sedan förlossningen.
Blandbubbel skrev 2020-09-27 08:38:23 följande:
Hej!
Japp, här är det känslor som svallar över för minsta lilla! Mest kärlek och lycka, men har blivit ett par kvällar som jag suttit och gråtit av frustration och trötthet när han har velat ha bröstet och närhet precis hela dagen och dagen innan.. och bara kan sova på mig.. sen är det som att trycka på en knapp dagen efter och han sover fint och nöjer sig med amningen och går att lägga ner när han sover. Otroligt mycket som händer och har hänt med bebis under denna tiden, nu är han snart 2 månader gammal och är en riktigt glad liten kille!
Har varit i princip själv med honom fram till nu, pappan har haft mycket med företaget.
Det har funkat okej, förutom tröttheten då, och att man inte kan få avlastning när bebis bara vill vara i famnen.
Sen fick han rotavirus-vaccin i måndags, han blev lite gnällig dagen efter och bajsade grönt en gång, sen inga fler biverkningar.
Har era hunnit få vaccinet än och hur blev det för er bebis? :D
Till mig sa dom att jag kunde ringa förlossningen om jag hade frågor, men det är kanske olika? Men vad skönt att det slutade ganska fort ändå.
Jag har känt likadant, när man aldrig fått en paus eller fått vila. Då har jag gett upp och så har vi gett henne ersättning bara för att hon ska somna och för att jag ska få sova. Och så vissa dagar går allt hur bra som helst :D
Har inte vaccinerat ännu.