Jooosen skrev 2020-09-20 10:26:42 följande:
Ja amningen har verkligen knäckt mig med. Men gör det ont för dig nu? Mitt gör lite ont fortfarande i bröstvårtorna men har typ gått över. Hur märkte du att ni behövde ge extra mjölk? Så svårt sånt där o veta! Ja hej då sömn!! Hur ofta ammar du nattetid? Ja ammar hela tiden känns d som haha. Plus att lillan (som fortf inte har ett namn haha) baaaara vill sova PÅ mig. Så ja sitter typ o sover varje natt!
Det slutade göra ont typ idag! :D har varit som knivar första minuten, vill bara skrika. Men idag är det mkt bättre!
Vi började med ersättning på bb och har försökt sluta sen vi fick komma hem. Vi ger fortfarande en ersättning om dagen om det behövs, när hon inte blir mätt av att amma. Det brukar sluta med att hon gråter och spottar ut bröstet. Då tolkar jag det som att mjölken är slut.. :?(
Brukar bli två nattamningar. Sen är hon vaken från 4-6 tiden och ammar/halvsover fram till lunch. Verkligen, livet handlar bara om amning nu, hahaha.
Ja, samma här, hon sover liggandes bredvid mig (ammar liggandes). Hon vaknar direkt man lägger henne i sin egen säng.