BF augusti 2020 - stannar på FL
Hejhej!
Hur går det för er? Här är det 5 dagar kvar till BF, men eftersom det är första barnet för mig så kommer jag väl antagligen gå över tiden. Har ont i ljumskar/bäcken under kvällar och mornar, speciellt på morgonen när jag inte rört mig så mycket. Knakar i höfterna varje gång jag vänder på mig :P har ni börjat få sammandragningar än? Min mage blir stenhård så fort jag rör mig. Sen slappnar den av efter en liten stund och är ok tills att jag vilar lite. Någon mer som har fått värk neråt i magen/ rumpan när ni ställer er upp från sittande? Som att det trycker neråt, som att man är riktigt riktigt bajsnödig? :P
Jag har sjukt ont i bäckenet när jag ska ta mig ur sängen. Sen går jag som en gamling i några minuter tills det släpper. Brukar hjälpa om jag spänner rumpan några gånger, hehe.
Inte värk direkt, men ett jättetryck neråt när jag ställer mig upp efter att ha suttit ett tag. Som att allt har dragits ner av tyngdlagen typ.
Har också fått ont i händerna till och från. Sticks och domnar.
Sammandragningar får jag lite då och då, som går över när jag slappnar av och andas. Har lite molvärk också, men väldigt sällan. Kanske nån gång varannan dag. Då tänker jag Aha, det är dags för mens! Sen kommer jag på att det är det ju inte.