Jooosen skrev 2020-12-20 08:40:56 följande:
Haha samma här med soffan! Min sambo sover där sen flera veckor tillbaka! Eller
Månader snarare... när vaknar han på morgonen typ? Ja jag helammar oxå. Vår flicka är väldigt orolig på natten, benen upp i luften o gnyr. Tror hon har mycket gaser. Ja måste amma varje gång för att hon ska bli lugn. Så jag ammar typ varannan timme hela natten. Ganska frustrerande.... hon somnar typ 22-23 och vaknar typ 08-10. Så ganska sent men tidigare är svårt! Hur mycket sover han på dagen? Är han ofta inte nöjd av amning eller varför känns det jobbigt ? Har inte börjat ännu, men snart ska vi!! Har ni?
Haha så det är inte bara vi! Karln har sovit där någon månad, jag joinade för ett par v sedan, så nu får han stå ut med mina fötter i ansiktet halva nätterna. :P
Bebis vaknar mellan 7-8 på morgonen, ibland kan vi ligga kvar och dra oss/ta en till tupplur till kl 10, men jag upplever att det är dom kvällarna han krånglar.. så nu har vi börjat gå upp när han vaknar för morgonen; jag ammar honom sedan går vi ner till köket för kaffe och frukost.
Oj vad jobbigt det låter, både för henne och dig :( så kan min bebis också göra ibland, oftast när han haft dåligt grepp om bröstvårtan i slutet av amningen eller om bröstet är stenhårt, eller om jag har ont och sitter och spänner mig. Tycker att han suger så hårt, och det känns som han suger i ett vacuum till slut! Men han är nöjd och mätt, växer som han ska, dock är han mycket för att bara ligga och snutta länge efter amning. Är han tillräckligt dåsig så kan jag peta in nappen i munnen på honom istället och skona bröstet en stund!
Han sover nog en del på dagen, oftast ett par-tre timmar efter kl 10 ca, sedan tar vi promenad i vagnen inför nästa sovstund, ca kl 14. Då vaknar han vid 15 ca när vi är hemma, och sedan är han vaken fram till läggdags. Tycker han ändå sover ganska mycket.. hur mycket sover din flicka?
Vi har börjat lite med smakprov på några olika gröter, fruktmos och banan, han är intresserad och vill gärna ha mer även om han tycker det är konstigt konsistens. :P