Blandbubbel skrev 2020-08-07 22:42:41 följande:
Hejhej!
Hur går det för er? Här är det 5 dagar kvar till BF, men eftersom det är första barnet för mig så kommer jag väl antagligen gå över tiden. Har ont i ljumskar/bäcken under kvällar och mornar, speciellt på morgonen när jag inte rört mig så mycket. Knakar i höfterna varje gång jag vänder på mig :P har ni börjat få sammandragningar än? Min mage blir stenhård så fort jag rör mig. Sen slappnar den av efter en liten stund och är ok tills att jag vilar lite. Någon mer som har fått värk neråt i magen/ rumpan när ni ställer er upp från sittande? Som att det trycker neråt, som att man är riktigt riktigt bajsnödig? :P
Hej, jag har exakt samma symptomen, inget mer. Ungen är beräknad tisdag, dvs om två dagar. BB Stockholm om det finns plats. Jag var inne 3 veckor sedan för att jag inte kände någon fosterrörelse för 1,5 dagar, men princessan var bara lat, allt var fint. Då sa dem att partner får stanna (700 kr/natt), OM man inte har symptom förstås.
Såååå sjukt trött på det hela... jag var jätterädd inför förlossningen (första), nu bryr jag mig inte längre, bara att hon hommer ut så snabbt det bara går.