Bejje skrev 2020-02-21 22:38:19 följande:
Om du nu tycker att SD är ett främlingsfientligt parti och en bunt rasister så anser du säkert också att typ 26% av Sveriges väljare är främlingsfientliga eller rasister? Alternativt tror du att dom är dumma och gått på deras politik? Har jag rätt?
Jag tror istället som någon annan nämnde att den fråga som en gång i tiden inte var så viktig, d.v.s. invandring, migration, integration, brott relaterat till detta osv nu har blivit väldigt tydlig och viktig.
Att SD inte var så stora för 10 år sedan hade att göra med att vi inte hade de problem vi har idag. Redan då så varnade ju SD för detta, men de flesta trodde inte på det, för Sverige var ju ett tryggt land och ett land med hyffsad välfärd.
Idag går det inte att missa vad den förda politiken har orsakat. Alla läser om skjutningarna, rånen, explosionerna, bilbränderna, våldtäkterna. Går vi tillbaka några år i tiden så gick många på att det inte hade något med invandringen att göra, men idag går det inte att mörka. Snackar någon professor om sociekonomiska orsaker så suckar folk och tänker, fortsätt så ni bara, vi vet att det är invandrare som ligger bakom det.
En ort i norra Norrland som för ett antal år sedan hade den högsta ungdomsarbetslösheten i Sverige, var också en ort utan invandrare. Enligt logiken som jag skrivit om ovan så borde bilbränder vara vardag där, rån och skjutningar, våldtäkter osv, men de hade inga brott att tala om där.
Kan det kanske alltså vara så att sociekonomisk status inte alls har något med saken att göra? Att svenskar under dessa förhållanden fortfarande kan följa lagen och helt plötsligt inte börja skjuta och våldta? Ja så verkar det vara.
Svaret är så klart att de som kommer hit tar med sig sin kultur och sitt våldskapital som är allt annat än önskvärt.
Som vanligt måste jag tillägga att majoriteten av invandrare sköter sig, men börjar man kolla på vilka det är som skjuter, rånar, förnedrar osv så är det som det är.
Brå har ju inte bara en utan minst två gånger bekräftat att invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken och utöver det så är det värre än vad statistiken säger, det såg jag på SVT nyheter häromdagen. Där sades av någon sakkunnig (minns inte personens yrke), att anmälningsbenägenheten är låg så skulle allt anmälas så skulle det vara ännu värre överrepresentation än det redan är.
SD beskrev sin uppfattning av verkligheten på samma sätt på 80-talet som de beskriver sin uppfattning av verkligheten här och nu.
SDs hela verklighetsbild kommer från BSS som plockade upp detta från fascisten och tidigare nazisten per Engdahl, denne Engdahl var ledande inom eurofascismen under hela efterkrigstiden fram till bildandet av en rad nyfacistiska, rasistiska och nazistiska politiska partier i hela europa.