Inlägg från: mandelskrutten |Visa alla inlägg
  • mandelskrutten

Ni som struntat i kallelser! Varför??

Anonym (Sanna) skrev 2019-12-17 21:11:59 följande:

Ja men precis. Det är det. Dock är jag rädd för det. Därav jag avbokar :)

Vågar du ha penetrerande sex ändå?
  • mandelskrutten
    Anonym (Sanna) skrev 2019-12-17 21:15:47 följande:

Ja.. nu är det med samma partner. Dock borde jag gå dit, trots rädsla och ta tag i det. Du kanske väckte lite förstånd i mig.

Men har han vaccinerat sig mot HPV om det är det du har? Annars kan din partner få det genom dig, smittas.
  • mandelskrutten
    Anonym (Sanna) skrev 2019-12-17 21:15:47 följande:

Ja.. nu är det med samma partner. Dock borde jag gå dit, trots rädsla och ta tag i det. Du kanske väckte lite förstånd i mig.

Men har han vaccinerat sig mot HPV om det är det du har? Annars kan din partner få det genom dig, smittas.
  • mandelskrutten
    Anonym (Övergrepp) skrev 2019-12-17 21:22:46 följande:

Sen kan man ju tro man lärt sig något sedan dess.. Går visserligen på cellprov varje gång, men struntade i min första kallelse till mammografi)..

Beklagar det som hänt dig. du vaccinerat dig mot HPV virus?
  • mandelskrutten
    Anonym (Övergrepp) skrev 2019-12-17 21:20:34 följande:

Jag gick inte pga övergrepp i barndomen och våldtäkt vid 15 års ålder. När jag väl gick eftersom jag misstänkte att något inte stod rätt till så var det cancer. Den hade fått utveckla sig i 10 år mest troligt. Med tanke på att jag haft väldigt få sexpartners och vid det tillfället inte haft nästan något sex alls på just 10 år (som singel).

Det gick dock bra. Fick göra två koniseringar, avböjde bestämt att de fick plocka livmodern. Den hade inte spritt sig och slapp strålning och cellgifter.

Men jag trodde väl aldrig att det skulle hända mig. 

Hade jag haft en dotter hade jag gett henne rådet att ta vaccinet. Och då är jag ändå en sådan som aldrig tar sådant själv (influensa, svin eller fågel).

Hir märkte du att det inte stod rätt till?
  • mandelskrutten
    nernu skrev 2019-12-17 22:06:57 följande:

Ung och dum. Var rädd att det skulle göra väldigt ont. Hade bara haft sex med en person så tyckte att jag borde vara safe. Jättedumt.

Men hur kan man inte gå dit om man är rädd att man har det? Det förstår jag inte alls.

Ju tidigare det upptäcks ju mer möjligt att behandla..
  • mandelskrutten
    Anonym (En) skrev 2019-12-18 09:06:05 följande:

Bra fråga. Är en sån som skjuter upp. Mormor hade livmodershalscancer så man borde ju. Dock har jag läst att det inte är ärftligt och jag har haft samma partner i 20 år. En pers, flera partners ökar risken.

Dog din mormor av csncern?
  • mandelskrutten

Man kan ju besöka iallafall när man får kallelse och aldrig överdriva.

Fast hellre en gång för mycket än för lite.

• mandelskrutten
    Anonym (Tid) skrev 2019-12-18 19:40:01 följande:

Har i perioder inte känt att jag kan komma ifrån jobbet den tid jag fått, svårt att komma ifrån alls.

Även haft ivf och läkartider med det och det blir för mycket bortavaro med andra sjukhustider utöver det.

Men cellprov är drop in och många ställen har kvällsöppet
  • mandelskrutten
    Anonym (En) skrev 2019-12-18 20:19:13 följande:

Nej hon levde många år efter det. Men livmodern togs ut.

??Hjärta
  • mandelskrutten

Det är det jag är rädd för att får man får hemska besked blir man livrädd att tex simma då det är mkt bakterier i badhus..

Även att träffa ny man eftersom det sätter sina spår och rädsla samt kan skrämma bort en kärlek dessutom då män vill ha mycket sex och inga oroliga kvinnor med problem i underlivet.

• mandelskrutten

En man som haft prostatacancer kanske aldrig mer vill eller kan ha sex.

Kan det här vara uppkomsten till att många separerar på äldre dagar då sjukdomar där nere tar kål på relationer? Dvs en jan inte lämgre eller vill ha sex längre.

Svar på tråden Ni som struntat i kallelser! Varför??