• Shishii

Ruvning dec 2019

LilyT skrev 2020-01-20 15:25:37 följande:

Åh, jag vet inte alls! Men de måste ta din oro på allvar. Finns det något ställe som har bättre utrustning? Eller fick du intrycket av att de kunde se bra, men är vaga för att det är så tidigt?

Håller alla tummar <3

Tack!

Tycker mest att de var rätt nonchalanta på gynakuten faktiskt...båda läkarna sa flera ggr att deras program för vul inte alls va bra och att de inte kunde se så bra osv. Och inga raka svar fick vi heller. Hade varit bättre med ett ?jag vet inte? än de undvikande svaren...ska till ivf kliniken på torsdag och de vet jag kan göra Vul bra och har bra maskiner/program.

Pratade även med min bm och hon var jätte förvånad över att läkaren hade satt ett hcg värde till så specifikt som 6+4. Enligt henne är det omöjligt att göra så, utan man brukar säga ungefär vecka X. Vidare så sa hon att jag inte ska haka upp mig på att hon mätte fostret till 7+1 eftersom det handlar om diff på mm och inte cm och allt beror på hur van läkaren är vid att mäta etc. Usch...känns inte direkt mer tryggt eller säkert. Längtar efter torsdag!!
  • Shishii
    Försökermedivf skrev 2020-01-20 17:17:11 följande:

Vilken karusell och vad maktlös men känner sig i sådana situationer!

Gällande hur dom mäter så stämde det där inte alls när jag väntade vårt första barn. BF sattes såklart utifrån ivfen men annars hade dom satt BF en vecka tidigare.

Ibland önskar man ju att man kunde sova i flera dagar så tiden flög iväg!

Ja maktlös är förnamnet!

Så fostret var alltså lite större än den skulle vara i den veckan? Eller missuppfattar jag?

Usch ja...är mest sängliggandes o orkeslös ändå. Jäkla vakuum man lever i!
  • Shishii
    LilyT skrev 2020-01-21 17:48:01 följande:

Hur känns det idag? Jag tänker på dig, så himla frustrerande att inte veta.

Känns väl samma...hjälplöst och tungt. Att kräkas var 5.e min hjälper ju inte heller. Tack fina du för att du tänker på mig <3 försöker hålla huvudet ovanför vattenytan och lyckas stundtals
  • Shishii
    Försökermedivf skrev 2020-01-21 18:08:28 följande:

Ja precis, han hade länge fel mått enligt deras standard. Men förstår att oron blir en helt annan när det är på andra hållet!

Ja precis...det är ju värre när det är åt andra hållet. Får veta på torsdag hur det ligger till!
  • Shishii
    FrokenBo skrev 2020-01-21 19:27:08 följande:

Åååå Shishii! Lider m dig! Men hjärtat pickar o så länge det gör det så är livet där det ska. Jag tror o hoppas att det kommer gå vägen :) Stor Styrkekram!

Själv gjorde jag VUL igår. Lusse Lelle (arbetsnamnet då jag gjorde FET på lucia) var igår 15,7 mm lång, 8+1 gammal o hade ett pickande litet hjärta <3 Känns sjukt overkligt o jag är förstås jätteglad! Men efter att mitt foster dog i 13+6 Pga förstorad urinblåsa i våras så kan jag inte riktigt Slappna av o njuta än... :/ 7 feb inskrivning o dgenfinansierat NIPT-test. Så nästa nervositetströskel är resultatet av det.

Tack för uppmuntran <3 ja hjärtat pickade ju på vid vul, är bara så rädd för att fostret inte växer som den ska. Torsdag kan inte komma snabbt nog!!

Härligt att Lusse Lulle växer o frodas, så himla underbart!! Det kommer så bra ska du se

Vad innebär förstorad urinblåsa o hur påverkar det fostret?
  • Shishii
    FrokenBo skrev 2020-01-21 21:13:40 följande:

Vid UL såg man att urinblåsan fyllde hela magen. Det var en liten pojke o det händer tydligen ibland att det bildas en hinna på utloppet fr blåsan till urinröret o nästan uteslutande på pojkfoster. Detta är tydligen väldigt ovanligt men ändå regelbundet förekommande. Det har inte med något att göra mer än extrem otur. Eftersom fostret ligger o sväljer fostervatten men utan att det kan kissas ut så växer blåsan. I takt med att blåsan växer så trycker den ju på alla organ o leder tillslut till organkollaps o fostret dör. Jag såg fostret leva ena dagen hos BM o dagen efter hos UL-läkaren så hade hjärtat slutat slå :(

Usch! Det här var inget roligt ämne...! :( Tillbaka till våra foster m pickande hjärtan istället :)

Jag förstår. Beklagar verkligen

Ja nu fokuserar vi på pickande hjärtan och positiv energi :)
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-21 21:25:45 följande:

Vilka jäkla tjejer vi är alltså!!!<3 det är så beundransvärt hur vi alla kämpar med allt de psykiska/fysiska som vi ska behöva gå igenom. Än är det inte helt kört för någon av oss och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi alla får gå med goa runda magar i sommar

Ja det är faktiskt helt otroligt! Åååh som jag hoppas på goa runda magar i sommar. Imorgon får vi veta mer på VUL, håll tummarna!!
  • Shishii

Åh herregud vilken berg o dalbana!

VUL visade idag ett foster som har vuxit precis som den ska med hinnesäck i rätt storlek. Våran lilla eskimå lever och frodas! Hon kunde dock inte säga vart blödningen kom ifrån men att den förhoppningsvis kommer att absorberas av kroppen, även om detta absolut utgör ett större hot för missfall. Så nu känner jag mig lite lugnare även om stressen inte helt har släppt. VUL igen om 2 veckor!

Helt sjukt att de på gynakuten först konstaterade att fostrets hjärta hade slutat att slå och sedan mätte den till mkt mindre än vad den var...

• Shishii
    Försökermedivf skrev 2020-01-23 14:39:05 följande:

Gåshud!! Vilken lycka, hurra!!!

Har tänkt så mycket på dig idag.

Obegripligt hur de kunde få allt om bakfoten på det viset. Vilken onödig smärta det orsakat. Men nu får ni blicka framåt och försöka njuta av det besked ni fått idag <3

Tack snälla, det har varit omtumlande men nu är det ju en otroligt stor lycka!

Lite läskigt att tänka på att vi faktiskt hade kunnat valt att avsluta graviditeten redan då pga att fostret ändå inte levde...men nu hade vi tur och ska, som du säger, blicka framåt <3
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-23 18:49:18 följande:

Men stort grattis!!!! Vilken lycka<3 gud så underbart!!!

Tack tack :)

Hur mår ni i övrigt? Mitt illamående är kaos, speciellt på kvällarna, annars mår jag ok!
Svar på tråden Ruvning dec 2019