• Shishii

Ruvning dec 2019

LilyT skrev 2020-01-11 09:00:46 följande:

Shishii, åh, haha! Lätt att glömma i nervpärsen! Jag minns inte min sista mensdag. Men 10 dec satte vi in en 5-dagars.

Jangeles: det är ju så himla olika hur man mår. Jag mår så ILLA!!! Är bakfull och sjösjuk på samma gång. Vissa saker luktar/smakar himmelskt och vissa är bara vidriga. När jag väntade vår son mådde jag inte alls särskilt illa och kände inte så mkt alls. Gav helt upp emellanåt. Men när jag väntade dottern var det som nu. Så nu tror vi automatiskt att det är en tjej vi väntar, men så behöver det förstås inte alls vara.

Håller tummarna!!

Ja, haha tänkte inte ens på att fråga! Vi satte in en 5-dagars den 11 dec så då borde jag ha BF 27 aug!
  • Shishii

Jangeles, tänker på dig och håller tummarna för ett bra besked idag!! <3

• Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-14 10:40:42 följande:

Tack för lyckoönskningar<3 undra när man ska landa i det här då...vi har ett litet pulserande hjärta i magen!

Så ofattbart, stor blödning med klumpar och inga symptom? Men ändå finns det ett litet liv i mig.

Läkaren kunde se gulekroppen och bebis var svårmätt för att den låg i kanten på hinnsäcken. Det var svårt att säga vart blödningen kom ifrån men han kunde se en liten ansamling som låg kvar och varnade för att de kunde komma brunt blod framöver.

Jaaaaa!!!! Grattis! Det här med blödningar är ju otroligt jobbigt, men vi är bevis på att det kan gå bra ändå <3
  • Shishii

Jag har inskrivningssamtal 21/1, ser fram emot det

Vi har berättat för min o min mans familj, resten avvaktar vi med!

Alltså, detta illamående!! Är rätt ok på morgonen men sen kommer det o jag mår illa konstant. Värst på kvällarna där jag även kräks som en dåre, detta trotts Legrigan comp

FrokenBo, håller tummarna stenhårt <3

• Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-16 02:30:32 följande:

Förra graviditeten led jag av sån huvudvärk,trötthet och kräktes men nu är de stor skillnad haha men det kanske vänder snabbt.

Jag har dock väldigt svullen livmoder och kan (trots att jag är mullig) dra in magen o känna av den.. läkaren påpekade också detta och frågade om jag hade myom(muskelknutor) men det har jag inte.. då trodde han att de kunde bero på att jag var förstoppad men jag är fortfarande lika svullen haha.

Haha njut av att du mår bra, denna kräk-kalas tar ju musten ur en!!
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-17 16:40:23 följande:

Får ni bekosta KUB-test själv eller är de gratis? Och är det någoy ni funderar på att göra?:)

Vet inte hur det fungerar, får fråga BM när jag träffar henne. Men oavsett kommer vi att göra testet :)
  • Shishii

Nu är det nog kört för oss tjejer...började rinna blod och klumpar utan förvarning för några timmar sen och det blöder fortfarande. Är på gynakuten nu o väntar på att få träffa läkare. Är så ledsen

• Shishii

Jag förstår inte riktigt vad som pågår...efter ca 7 timmar fick vi träffa en läkare som efter mycket om och men konstaterade att tappen va stängd, men hon kunde inte hitta ett hjärtslag och fostret var lika stort som för en vecka sen. Dvs den har inte växt. Hon ville dock ha ett andra utlåtande så då fick vi vänta ytterligare 4 timmar på nästa läkare som hittade hjärtslaget ganska omgående. Dock sa hon väldigt flummigt att det ligger en blödning utanför livmodern o att detta innebär en större risk för missfall. ?Men det är inte missfall än, men bilden ser ovanlig ut? sa hon och jag kunde inte få henne att förklara vad hon menade. Glömde också att be henne mäta fostret igen!

Herregud vilken berg o dalbana...är så utmattad och vet inte vad jag ska tro ska på VUL på Tors igen så då hoppas jag att vi får klara besked.

• Shishii

Tack för era fina ord o stöd! <3

Känns så himla jobbigt...ovissheten är värre än något annat, vill bara veta hur det ligger till så man slipper slitas mellan hopp o förtvivlan. Det var liksom inte riktigt såhär jag trodde det skulle vara när vi väl plussade. Men det enda vi kan göra nu är att hoppas.

Jag blöder lite fortfarande men mest brunt, antar att blödningen som låg (hematom) ska ut helt enkelt. En hel evighet kvar till torsdag!

• Shishii

Ååååh jag blir tokig! Har nu fått min journal uppdaterad på 1177 och det står:

?Ser innanför cervix ett hematom på 2 x 1,5 cm drygt. Ovanför detta finns en hinnsäck med en gulesäck och en fosterplatta motsvarane 7+1 med hjärtaktivitet. Normal hjärtfrekvens för gestationslängden. Svårbedömd ultraljudsbild och lite ojämn struktur på hinnsäcken. Ingen fri vätska i lilla bäckenet.?

Jag har ju gjort IVF så vet exakta dagen för befruktning, ska enligt det vara i vecka 8+3. Är fostret för litet eller kan de ha mätt fel? Sen står det också att mitt Hcg värde (enligt blodprov) är 84892 men att det ?är adekvat för vecka 6+4?. Men enligt alla tabeller jag hittar är detta värde inom ramen för v9-12.

Hur tolkar ni allt detta? Känns som att man kommer att bli helt galen innan man får veta vad som händer.

Pratade med en sköterska på 1177 och hon blev inte klok på det heller...

Svar på tråden Ruvning dec 2019