• Jangeles

Ruvning dec 2019

Tack för lyckoönskningar<3 undra när man ska landa i det här då...vi har ett litet pulserande hjärta i magen!

Så ofattbart, stor blödning med klumpar och inga symptom? Men ändå finns det ett litet liv i mig.

Läkaren kunde se gulekroppen och bebis var svårmätt för att den låg i kanten på hinnsäcken. Det var svårt att säga vart blödningen kom ifrån men han kunde se en liten ansamling som låg kvar och varnade för att de kunde komma brunt blod framöver.

• Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-14 13:15:45 följande:

Jaaaaa!!!! Grattis! Det här med blödningar är ju otroligt jobbigt, men vi är bevis på att det kan gå bra ändå <3

Ja!! Visst är det fantastiskt <3

Nu håller vi tummarna för FrokenBo!!

Har ni berättat för någon i er omgivning än? Eller bokat inskrivningssamtal?

Mina svärföräldrar var de enda som visste om vårat FET pga att de fick agera barnvakt :)

Kram!
  • Jangeles

Förra graviditeten led jag av sån huvudvärk,trötthet och kräktes men nu är de stor skillnad haha men det kanske vänder snabbt.

Jag har dock väldigt svullen livmoder och kan (trots att jag är mullig) dra in magen o känna av den.. läkaren påpekade också detta och frågade om jag hade myom(muskelknutor) men det har jag inte.. då trodde han att de kunde bero på att jag var förstoppad men jag är fortfarande lika svullen haha.

• Jangeles

Får ni bekosta KUB-test själv eller är de gratis? Och är det någoy ni funderar på att göra?:)

• Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-18 14:05:16 följande:

Nu är det nog kört för oss tjejer...började rinna blod och klumpar utan förvarning för några timmar sen och det blöder fortfarande. Är på gynakuten nu o väntar på att få träffa läkare. Är så ledsen

Nejnejnej3...... det får inte vara sant! Hoppas att det finns en chans att det ska gå bra, tänker på dig!!
  • Jangeles
    LilyT skrev 2020-01-18 11:58:28 följande:

Vi har fått det gratis tidigare, så jag gissar att det är samma nu. Vi kommer att göra det. (Men hörde att det heter ngt annat nu?) Hur gör ni?

Hmm jasså:) okej! Vi får bekosta själv, har för mig att de var runt 1000-2000kr sist vi var inskriven hos bm.

Vi kommer nog inte att göra det, vet inte hur jag skulle ställa mig till abort och så men vi får se. Kanske att vi ändrar oss
  • Jangeles

Blir så ledsen över att ni ska begöva gå igenom denna oro och ångest.. jag hoppas verkligen att det ser bra ut på torsdag, jag håller tummarna hårt<3 blöder du ännu eller har det avtagit?

Kram

• Jangeles

Vilka jäkla tjejer vi är alltså!!!<3 det är så beundransvärt hur vi alla kämpar med allt de psykiska/fysiska som vi ska behöva gå igenom. Än är det inte helt kört för någon av oss och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi alla får gå med goa runda magar i sommar

• Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-23 12:25:07 följande:

Åh herregud vilken berg o dalbana!

VUL visade idag ett foster som har vuxit precis som den ska med hinnesäck i rätt storlek. Våran lilla eskimå lever och frodas! Hon kunde dock inte säga vart blödningen kom ifrån men att den förhoppningsvis kommer att absorberas av kroppen, även om detta absolut utgör ett större hot för missfall. Så nu känner jag mig lite lugnare även om stressen inte helt har släppt. VUL igen om 2 veckor!

Helt sjukt att de på gynakuten först konstaterade att fostrets hjärta hade slutat att slå och sedan mätte den till mkt mindre än vad den var...

Men stort grattis!!!! Vilken lycka<3 gud så underbart!!!
  • Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-01-23 22:13:00 följande:

Här är min lilla Lusse Lelle :) <3

Men visst är de magiskt!<3
Svar på tråden Ruvning dec 2019