• Shishii

Ruvning dec 2019

Jangeles skrev 2019-12-31 08:22:31 följande:

Nu är det nog över för oss tjejer...

Fick en stor mensblödning igår med 2 klumpar i (ingen smärta). Det är fortfarande rosa nu på morgonen men det blöder inte lika kraftigt..

Åh neeeej! Jäkla skit! Detta med blödning verkar ju vara rysk roulette, visa blöder kraftigt utan att det är nån fara o andra får missfall. Detta är så orättvist! <3

Hoppas på det bästa för oss båda!
  • Shishii
    LilyT skrev 2019-12-31 08:19:20 följande:

Håller alla tummar!! <3

Tack, men nu är det mer klarrött blod så missfallet är nog ett faktum. Fan
  • Shishii
    LilyT skrev 2020-01-01 18:22:10 följande:

Åh, det är så hemskt att få blödningar och inte veta om man ska sluta hoppas eller inte - jag hoppas SÅ att det går bra för er båda ändå! Går det att få ett tidigare VUL så att ni kan få svart på vitt hur läget är?

Kram från mig (än så länge utan blödning men vågar ännu inte ?andas ut? på långa vägar)

Ja det är verkligen tortyr! Usch, hur mkt ska man egentligen orka med under denna process?

Jag fick först tid för VUL 17/1 men pratade med de idag och fick det flyttat till 10/1. Ändå en hel vecka av ovisshet kvar!

Hur går det för dig? <3
  • Shishii
    LilyT skrev 2020-01-02 16:43:08 följande:

Skönt att du fick en tid även om det är en vecka bort, så sjukt jobbigt att inte veta. Jag håller tummarna!

Jag mår så SJUKT illa. Det känns som jag är bakfull och åksjuk samtidigt. Är förstås glad över det, men börjar bli lite orolig över att det är tvillingar.

Illamåendet är ju så individuellt. Förra gången mådde jag så illa så jag höll på att dö, men det va inte tvillingar. Dock hellre tvillingar än inget alls, tycker jag
  • Shishii
    LilyT skrev 2020-01-02 18:41:21 följande:

OM det är tvillingar och allt går bra så blir jag såklart jättelycklig, men också lite orolig eftersom det är ökade risker... Du har nog helt rätt i att det är individuellt. Jag har också VUL den 10:e :) Hoppas vi båda får glada besked <3

Håller tummarna stenhårt <3
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-05 19:43:39 följande:

Hur går det för er tjejer?<3

Alltså, jag blir fullkomligt galen!! Har inte haft mer blödning men bruna och rosa lutinus-flytningar med uppehåll på några timmar åt gången. Mår så illa så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Kändes som ett gott tecken men sen läste jag på om MA och fick panik igen. Faaaaan vad jag är less på denna ovisshet!

Hur går det för dig?? <3
  • Shishii
    Anonym (Ea) skrev 2020-01-05 21:08:24 följande:

Hej!

Jag har testdag idag och det visar negativt, men har heller inte fått nån mens. Jag blir galen av de... har det hänt nån mer??

Vissa är ju låghormonare o då tar det några dagar extra för plusset att synas. Annars kan du be om ett blodprov för att mäta hcg!
  • Shishii
    FrokenBo skrev 2020-01-05 23:21:01 följande:

@jangles och er andra

Testade positivt på officiella testdagen 26 dec. Har inga som helst symptom men heller ingen blödning. Blev nojjig o tog ett till test igår där teststrecket var starkare än kontrollstrecket. Går imorgon in i graviditetsvecka 7 dvs 6+0. Ska ringa kliniken o meddela testresultat på tis. Vet inte än när jag får VUL. Känner att jag behöver se det på riktigt för att jag ska tro på det givet avsaknaden av symptom...

Hur går det för er andra? <3

Stort grattis!! <3

Man brukar få göra tidigt VUL i v 7-8 så ring in och be de om en tid. Kommer gå superbra!!
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-06 08:09:27 följande:

Åh samma som mig då!! Varför ska de vara så krångligt... ja det enda jag tänker på är att jag kommer få ett konstaterat MA på nästa undersökning. Inte en skymt av blödningen på 1 vecka, svullen mage och mår illa till och från, molvärk..

Ja jag undrar det också...varför kan man inte bara få bli gravid efter all kämpande och SLIPPA ha megaångest varje dag över blödning, MA osv?

Men skönt att du har sluppit blödningarna och flytningarna, det är hemskt att se det brun-beiga typ hela tiden. Det är ju inte färskt blod men jag kastas mellan hopp o förtvivlan...
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-07 14:44:07 följande:

Ja jag är tacksam över att slippa blödningarna.. skit också fick inte en tid hos gyn förens på måndag.. ska man behöva gå och må dåligt hela helgen också.

Gud vad jag känner mig negativ i allt,känner inte igen mig själv. Det värsta är att jag fortfarande har en gnutta hopp och jag orkar inte bli besviken på måndag..usch .

Kram till alla kämpar!

Åh nej, typiskt!! Hoppas helgen går fort <3 jag vet vad du menar...allt känns skiiiiiit...nästan omänskligt hur jobbigt det känns men jag tycker absolut att du ska ha hoppet kvar. Jag försöker bara tänka att det är ju såååå många som blöder utan att det är nån fara så varför skulle det va annorlunda för mig/oss? Men det är inte många sek de tankar varar innan det negativa tar över igen.

Hur är det med illamåendet o övriga symptom?
Svar på tråden Ruvning dec 2019