Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Invandrare och problem

Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 14:08:57 följande:
    Ok så om de "skärper sig" är det helt ok om de dkriver i ditt partiprogram att de ska verka för ett nazistiskt samhälle. På är de ju på samma nivå som V
    Det är klart att de måste skärpa sig för att vara trovärdiga - just nu hyser de massa nazzar, fascister och etnopluralister i partiet samtidigt som de säger att de aldrig varit något av detta som part - trots att ALLA vet att det är en lögn.

För trovärdighet krävs uppriktig öppenhet, inte hittepå om vad som är och varit. Sanningen är inte vad som sägs, utan hur det förhöll och förhåller sig i verkligheten.

Sen tycker jag inte att något riksdagspart ska samarbeta med SD just för att de har dessa antidemokratiska grundbultar i sitt parti, sitt principprogram och sen har mage om att ljuga om det.. trovärdighet NOLLA..

• Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 14:29:54 följande:
    Det står utryxkligen att de ska verka för ett kommunistiskt samhälle i ung vänsters principprogram som Moderpartiet har inflytande över.

Du kan inte lura i NÅGON att du hade försvarar ett parti som skrev samma sak om Nazism.

ungvanster.se/wp-content/uploads/2018/02/Prin...
    Det olustiga är att DU försvarar ett antidemokratiskt parti som har plats i Sveriges riksdag, dvs SD.
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 14:55:32 följande:
    Jag försvarar dem inte. Säger bara att se borde behandlas som V. Varför är det ok att samarbeta med V och inte SD? Hade du kunnat acceptera samarbete med något parti där ungdomspartiet öppet verkade för ett nazisriskt samhälle?
    Läs vad du skrivit, du vill att SD ska behandlas på samma inkluderande sätt som ett kommunistiskt parti . Det är att stödja ett part med nyssnazister som välkomnar nazister, fascister och rasister samt driver en anti-demokratisk politik avseende människors lika värde, medie -och kulturpolitik.Död

Det är mer olustigt Kräks
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-01 15:52:46 följande:
    Nej jag har inte sagt något annat än att de ska behandlas på exakt samma sätt. Ska man se SD som omöjliga att samarbeta med så är åven V det av samma skäl. Jag har inget emot om ingen vill samarbeta med varken sd eller v.

Försvarar DU alla S samarbeten med V genom åren? svara på detta nu!
    Ditt försvar av samarbete med det nyssnazistiska SD pga Ung Vänster är mer än olustigt Kräks.
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-02 06:48:55 följande:

Så det är ok med kommunistiska politiker som förordar revolution snarare än reformer enligt dig.

Din kritik mot SD som ett "odemokratiskt" parti är därmed helt tandlös då du inte har förmågan att hålla rent mot ett minst lika odemokratiskt parti åt vänster.

Tvärtom , det är du som tycker att det är ok med, eller att samarbeta med antidemikratiska partier.
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-02 11:57:08 följande:

Tycker du alla S samarbeten med.V genom åren varit ok?

Vad jag tycker eller inte tycker är inget förkläde för att du ska ta det som att andra godkänner att du tycker att det är ok att samarbeta med SD som inte tvättat naziränderna ur sina uniformer. SD verkar svar en plantskola för nazism, antidemokratiska åsikter, statskontrollerade media, åsiktsregistering av journalister mm..

Du får stå för det du tycker är OK, ingen annan persons åsikter kan rättfärdiga dina åsikter, du får stå för ditt så står andra för sitt.
  • Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-02 14:18:00 följande:
    Vilket jävla dravel för att slippa svara på en enkel fråga. Har man en sådan enormt hög svansföring som du gällande samarbete med ett parti som har icke-demokratiska företrädare borde det vara en enkel sak att bara ta avstånd från allt.samarbete med V. Din vägran att göra så bekräftar att du inte är konsekvent och en hycklare av rang
    Absolut inte - den som har högst svansföring förnekar SDs historia, principprogram och politiska ambitioner OCH försvarar detta med whatabout kommunister OCH vill därför försvara samarbetet med nyssnazisterna SD.

Påståendet att SDs kopplingar till nazism, rasism , fascism och vitmakt enbart är enstaka personer är en grov lögn. 
    Anonym (Stefan) skrev 2020-02-26 07:07:35 följande:
    Vi är överens om att det finns enstaka som varit associerade till partiet som varit nazister. Precis som enstaka sossar, mpare och V anhängare hyst icke-demokratiska åsikter.
    Sverigedemokraterna är i sitt bildande tätt bundna till BSS, fascisten och tidigare nazisten Per Engdahls ideologier, VAM, Gustaf Ekström, Gösta Bergkvist, Ranshede, Klarström, SDs närhet med NSF,  Vesterlund,  Hallgren Bengtsson och när Åkesson blev medlem i partiet var det fortfarande uttalat nazistiska - förutom motståndet mor EU som var det enda Åkesson märkte då... *trovärdigt eller inte*
    Under många år samarbetade SD (med JÅ och MK i ledande ställning) med eurofascister som finansierade SDs material... 

https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/har-ar-sds-morka-bakgrund-i-nazism/

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/kJzjwk/ss-svensken-var-inte-bara-revisor-i-sd

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnEpOl/sanning-2--sd-1995

https://expo.se/2015/11/%C3%A5kessons-ok%C3%A4nda-skrift-ansl%C3%B6t-sig-under-nazibelastad-period

https://expo.se/fakta/wiki/sverigedemokraterna-sd

Att försvara denna rörelse med whatabout kommunister är en strategi som avlöser försvaret för denna rörelse med att det bara var några ensstaka individet (vilket är en grov lögn) som i sin tur avlöste försvaret för denna rörelse med påståendet om att det var S med PAH som var nazister - samma PAH som i JÅs fantasivärld har skrivit förordet till hans bok...

Åkesson har ju skrivit sagor förr  https://www.svd.se/expo-skrift-ger-ny-bild-av-akessons-forflutna

"Men enligt den text, ”Sagan om SDU-Sölvesborg”, som Åkesson enligt Expo fick publicerad i SDU-Syds medlemsblad 1997, stämmer alltså inte Åkessons berättelse om hur och när han gick med i partiet."

Oavsett kommunisters vara eller inte vara så räcker SDs historia och nuvarande förnekande och lögner av densamma tillsammans med att SD ser ut som en nazistisk plantskola på samma sätt som SDU var det på 90-talet för att ta avstånd från samarbete med SD.

• Padirac
    KillBill skrev 2020-03-02 20:56:59 följande:
    Att du inte ger dig. För det första så så är Ung vänster en organisation som är fristående från Vänsterpartiet. För det andra så står det ingenstans i Vänsterpartiets partiprogram att man propagerar för kommunism (det du tidigare påstått är ett falsarium).För det tredje framgår det av Ung vänsters principprogram att samhällsförändringen ske ske genom fria val. Sedan fattar du väl att M och KD inte skulle sammarbeta med ett kommunistiskt parti? tror verkligen. Att någon som Ebba Busch Thor skulle samarbeta med kommunister? Du är för rolig smile2.gif
    Enligt SD-logik kan det ju vara så att M och KD håller på med vänsterliberal smörja - alltså att de är kommunister de också

• Padirac
    Anonym (Stefan) skrev 2020-03-04 16:43:50 följande:

Jag har aldrig ens pratat om M och KDs eventuella samarbete med V.

Jag belyser bara det totalt absurda i att fördöma samarbete med SD men inte göra det med V.

Alla som gör det är enorma hycklare och kan på untet sätt tas på allvar.

Jag förstår dig som att du fördömer samarbeten med SD. Bra !!!
  • Padirac
    Bejje skrev 2020-03-04 19:27:22 följande:
    Jag har inte direkt varit aktiv här, men har följt diskussionerna senaste dagarna.

Vilka partier som samarbetar beror väl i stort på om de siktar på att skapa en regering eller i alla fall en stor opposition. Det har blivit klart för de flesta, att när SD har blivit så stora som de har blivit, så fungerar inte samarbeten som tidigare har fungerat.

När det gäller vänsterkanten så skulle jag personligen föredra att S samarbetade med V istället för MP. Jag är själv mer åt höger och även om jag inte i stort gillar vänsterpolitik eller vänsterpartiet så tycker jag att dels Jonas Sjöstedt varit en riktigt bra partiledare om man nu får säga så när man inte gillar vänsterpartiet?

Han är folklig, pratar sakligt och varmt och man hör aldrig något hat från hans håll till skillnad från vissa andra i partiet som Rossana Dinamarca och Christian Höj Larsen eller i vissa fall Linda Snecker. De kan alla vara lite för aggresiva och hade inte alls passat som partiledare, men Jonas har gjort ett bra jobb om du frågar mig från högerkanten.

Men sen har vi just högerkanten. C och L har lämnat höger och gått in i en hemsk allians med Sossarna som inte varit bra för någon sida. Det var dåligt från start och är dåligt än idag.

Inte så konstigt då att Moderaterna och KD tar den enda chans de har och närmar sig och potentiellt samarbetar med SD. Det finns inga andra och SD är stora, så ska M och KD ha en chans i nästa val så är det just SD som gäller. Det finns trots allt rätt många punkter de kan bli överens om, så det är rätt passande att just dom samarbetar.
    SD har ju inte tidigare haft ambitionen att _samarbeta_ utan har arbetat med en strategi om hot och utpressning. Kanske har SD lärt sig det parlamentariska hantverket och kanske har de en bredare politik än den enda fråga de tidigare drivit.
Svar på tråden Invandrare och problem