CFly skrev 2019-11-19 15:13:57 följande:
Såklart du inte vinner några sympatier för det.
Men om problemet ligger i att kvinnor här på FL inte tolerar någonsin om en man råkar bli ett offer i någon situation och det är därför det spårar ur. Hur tar man upp det problemet på bordet så att det blir belyst??
Självklart finns det många män som är offer i många olika situationer, bara läs alla inlägg om vårdnadstvister, skilsmässor, abort och ofrivilliga pappor bara för att nämna några.. Där många män är förtvivlade och sitter i skiten och är offer för omständigheterna.
Oändligt många kvinnor tar hans parti och tycker det är för jävligt det han råkade ut för. Jag skäms ibland för att vara kvinna när jag läser om hur kvinnor medvetet saboterar för dessa män.
Och ja både män och kvinnor kan vara både hänsynslösa och beräknande iskalla. Det är liksom ingen skillnad.
Jag jobbar inom kyrkan och ser både män och kvinnor som sitter i skiten som offer på olika sätt.
Det som dock gör att diskussioner spårar ur oavsett kön på TS är att det aldrig är bra att diskutera något när TS har en offerkofta på sig. Det blir aldrig ett bra utgångsläge. (läs någon av alla långa aborttrådar tex så fattar du)
Jag har sett trådar som 15-åriga gravida tjejer skriver som blir rena häxjakten på henne av både kvinnor och män. I otrohetstrådar blir alltid älskarinnan fullständigt lynchad och hängd totalt. I trådar från män som inte kan släppa sina ex är det oftast män som är obönhörligt råa i sin ton mot den killen... Etc etc etc