• SolrosenH

Kissnödig overkligt mycket

Hej! Säker lite tips o råd då jag är förstföderska. Jag är i v.33 som gravid och helt ny på allt! Hihi

Jag går på toaletten säker en gång i halvtimmen när jag är hemma, men på arbetet får jag försöka knipa igen till att gå minst en gång i timmen .. extremt kissnödig!!

Är det så att det är extremt trångt där inne nu för min lilla individ så att jag känner mig mer kissnödig? För det kommer inte så mycket åt gången..

Kan det vara urinvägsinfektion?

Ska ta prov på det på torsdag då jag ska träffa läkaren.

Tacksam för alla svar

Nervös förstföderska

• Svar på tråden Kissnödig overkligt mycket
  • Anonym (C)

Det kan så klart vara en uvi men jag var lika kissnödig ungefär samtidigt i graviditeten. Jag knep på samma sätt för att inte behöva springa i ett men var det upptaget när man väl var tvungen kunde det bli ödesdigert.

• Anonym (trångt)

Största sannolikhet är det att bebisen ligger och trycker på blåsan och då känner du dig kissnödig oftare. Inget konstigt alls, däremot ganska jobbigt.

• Anonym (M)
    Anonym (C) skrev 2019-11-12 21:50:52 följande:

Det kan så klart vara en uvi men jag var lika kissnödig ungefär samtidigt i graviditeten. Jag knep på samma sätt för att inte behöva springa i ett men var det upptaget när man väl var tvungen kunde det bli ödesdigert.

Ödesdigert! :D

Så sant som det är sagt.

Men det hör väl nästan till graviditeten att man inte ska kunna hålla sig ibland.
Svar på tråden Kissnödig overkligt mycket