Inlägg från: Anonym (u) |Visa alla inlägg
  • Anonym (u)

Jag är högfunktionell missbrukare i smyg!!

Som titeln låter är jag missbrukare i smyg, jag är gift och har familj med barn, hus, stabilt jobb, allt. Men det ingen vet är att jag i flera år missbrukat tabletter, aldrig illegala droger utan jag får utskrivet av psykiatriker eller läkare, det handlar mest om lugnande tabletter och sömntabletter, jag sköter mitt jobb och mina barn, INGEN i min släkt eller min mans släkt eller mina föräldrar hade någonsin kunnat annat att jag tar så mycket tabletter som jag gör, utåt sett syns det inte, men jag kan riktigt längta tills kvällen och natten då jag får ta mina sömntabletter, oftast har jag lugnande tabletter i mig. Utåt sett tycker folk jag är en trevlig människa, lugn och harmonisk. Men denna hemligheten äter upp mig, jag har tom snott tabletter från vänner och en släkting som dog, värsta var när vi rensade dödsboet och jag stal den avlidnas gamla medicinerGråter (starka värktabletter och lugnande), och låtsades som inget när resterande släktingar började leta, jag var tom med i flera timmar och sökte genom huset... 

Min man och familj vet att jag går till psykolog då och då, men ingen av dem vet att jag får massa mediciner, jag hämtar ut dessa i smyg och gömmer, ibland har tom blandat tabletter med alkohol för att uppnå mer effekt, allt detta sker oftast på nätterna när jag familjen sover. Är det någon annan som har ett liknande problem? Känner att jag bara behövde skriva av mig!!!!

Svar på tråden Jag är högfunktionell missbrukare i smyg!!