• Paramore1

BIM December 2019

LillyE skrev 2019-12-02 18:12:45 följande:

Hej.

Har Bim 7/12. Alltså om 5 dagar, med andra barnet plussade jag 5 dagars innan. Så naiv som man e tog jag idag ett test..

Klart negativt.. Var Tento testa tidigt.

Har inga symtom varken på mens eller graviditet.

Sist fick jag nidblödning dagen innan jag plussade.

Vet att än finns de hopp men gav ändå upp lite nu.. Samtidigt som jag vill köpa clearblue early då jag fick plus där tidigt sist..

Fortsätter hålla tummarna för oss alla.

Vilka tidiga test har ni som fått positivt använt?

Vi är samma! Har BIM samma dag som du. Har lite molvärk men testade negativt än så länge!
  • Paramore1
    LillyE skrev 2019-12-02 20:20:43 följande:

Åh.. Håller tummarna för oss.

E så sugen på åka köpa test imon. Samtidigt som de kännas som pengar i sjön när man kan vänta till bim å se om mensen kommer.. E så otålig ju.

Jag köper på testlagret typ 20 st för 100kr :) så då kan man testa massor haha!
  • Paramore1
    Asplövet18 skrev 2019-12-02 21:15:38 följande:

Hörni hjälp mig...

Är galet tidigt att testa, bim -7/8 och är kväll, har druckit en flaska bubbelvatten (1l) på 2h ca.

Har bara en så konstig känsla i kroppen, har haft tillfällen med plötsligt jätteömma bröst och dragningar i höger äggstock.

Jag ser ett tydligt skuggigt streck i verkligheten, tycker jag även ser på bild. Har inte väntat länge utan tittade efter 5 min.

Vad tror ni??

Jag ser ett svaaaagt streck!!
  • Paramore1
    Bobbycar92 skrev 2019-12-03 05:36:41 följande:

Flyttar mig på listan, starkt plus idag :)

1/12 - Snarttrettiochtrevar89, Ginevi14

2/12 - Nixtie

3/12 pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0

11/12 - MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn, erla91

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595, Pewc

Plussat:

Linnmal

Emmiealina

Hoppas på sladdis

FruA2019

Mamma2014

Smuffsan

Bobbycar92

Grattis!!
  • Paramore1

Börjar tappa hoppet lite här, är på BIM-4 men ser ingenting. Tidigt jag vet, men man inbillar ju sig att man sk kunna se redan då :(

• Paramore1
    Snuffles skrev 2019-12-03 16:22:54 följande:

Förstår känslan..men det är tidigt och långt ifrån alla plussar då vad jag förstått..vi har ju samma BIM tror jag så vi får hålla ut till helgen. Har du några symptom?

Ja idag är man matad så mycket med att alla plussar sjukt tidigt så man tror att hoppet är ute direkt

Mina bröstvårtor kliar väldigt mycket! Och (äckligt) fick en flytning nyss, har varit rätt torr annars. Var en röd sträng i, som ett hårstrå typ! Kan få spottings men då är det mera. Så hoppas! Har rätt mkt molvärk med.

Själv då??
  • Paramore1
    Snuffles skrev 2019-12-03 19:55:09 följande:

Bara lite molvärk i livmoder och ryggslut..kan lika gärna vara signal på att mensen kommer. Mina smalben kliar väldigt oxå..så inga tydliga symptom direkt men det har jag aldrig haft innan heller..

Det sjuka är att man tycker det är sååå viktigt med symptom tidigt, men min chef upptäckte precis att hon var gravid i v20 och har fortfarande inga symptom haha!
  • Paramore1
    Snuffles skrev 2019-12-03 21:07:56 följande:

Nä är det sant??!! Har hon inte ens det tydligaste tecknet av alla..utebliven mens?

Åt p-piller !!
  • Paramore1

Skulle ni tolka detta som spökstreck? Jag tog ett, eftermiddag och inte väntat 4timmar. Sen stack jag till stallet och kom hem 2 timmar senare. Nu ser jag detta. Är det torkstreck?

• Paramore1
    Snuffles skrev 2019-12-04 19:50:22 följande:

Svårt säga men ta ett nytt imorgon..håller tummarna!

Tror jag ska sticka ner och köpa ett cb early, tycker de är enklare att läsa av! Så tar jag ett imorgon på morgonen :) Är såå snurrig och har molvärk så HOPPAS det är symtom men samtidigt är jag livrädd för att tro nåt. Vi har ändå försökt i snart 2,5år med bara två mf på vägen.
  • Paramore1

Kan ju meddela att mensen kom som ett brev på posten redan igår, två dagar tidigt. Är SÅ trött på detta och vill bara ge upp, någon annan som känner så? Efter nästan 2,5år så tröttnar man...

Det dryga är att vi ska fira jul hos sambons mamma med hans syster som precis fått en bebis, funderar HELT seriöst på att inte följa med. (Vi umgicks väldigt tajt i många år men inte längre) Orkar inte se, eller få massa frågor om när det är vår tur. Eller hur det går. Kan ni fatta att folk fortfarande frågar såna privata frågor???

• Paramore1
    Ginevi14 skrev 2019-12-06 12:15:14 följande:

Ånej! Trodde du var gravid!

Kan inte helt förstå hur tungt det måste vara då vi inte hade det problemet, men jag kan föreställa mig. Jag tycker faktiskt du ska undvika folk som är så fräcka att fråga, så får dom väl tycka och tänka vad dom vill om att du drar dig undan, sån stress och press kan ju inte vara bra för bebisverkstan! Får ni ingen hjälp om ni försökt så länge?

Ja jag hoppades med :(

Vi har faktiskt inte sökt någon hjälp än. Vi kommer ju inte få ivf då vi redan har en dotter på 8 år. Jag tror om man får spekulera att jag har problem med sköldkörteln då jag har typ 15 symptom på listan... så ska byta vårdcentral vilket jag ändå tänkt, och då boka in ett blodprov o se vad det säger. O se om de kanske kan börja en utredning. Vet inte ens om jag orkar med en fertilitetsutredning :(
  • Paramore1

Jag har varit med tidigare i tråden, men har även en ny BIM den 31/12 så vi gör ett nytt försök. Hade LH peak igår, var rätt starkt idag med men lite svagare. Kan tipsa om appen Premom, den är super! Där tar man kort på alla tester så finns de sparade där, man behöver alltså inte spara alla test som ändå torkar ut.

Sexade i lördags, måndags och idag. Ska försöka få till iaf ett till hehe. Tråkiga är att jag inte hinner plussa innan julafton, men skitsamma. Kan lägga in en bild med så får ni se hur appen ser ut.

• Paramore1

Tjejer jag troooor jag plussade precis. Detta är taget idag nyss på BIM -3 BIM-4 nånting. Inte 100 exakt. Såg strecket efter typ 2 minuter. Eller ser jag i syne??

Svar på tråden BIM December 2019