Mimosa86 skrev 2019-11-07 14:22:58 följande:
Trist för vem?
Matar man hjärnan med dagliga intryck att sex ska vara nästan på gränsen till farligt så klart att man kan uppleva det verkliga livet som grått (vilket många dagar i det verkliga livet faktiskt är). Men då missar man ju också vad man faktiskt har och vad man kan ge varandra om man hela tiden siktar på att uppleva fantasier.
Fast vad är det som säger att nytt måste vara farligt eller helt galna upplevelser?
Jag tröttnar definitivt på sex om man tex bara hade penetrerande sex i missionären, samma sak dag ut och dag in. För mig är variation ett måste för att hålla lusten levande. Men variation behöver inte vara extremt eller farligt. Det kan ju handla om olika ställningar, olika platser att ha sex på i lägenheten, något sexleksak, växla mellan tex oralsex, onani och omslutande sex. Eller börja olika, ha långa förspel, ge massage. Det finns ju också små variationer som gör stor skillnad. Tex smeka på en annorlunda sätt, slicka på ett nytt sätt, smeka på nya ställen på kroppen, använda nytt glidmedel osv...
Jag kan komma på massa olika sätt att variera som inte är farligt eller otryggt eller porrinfluerat men som gör sexet spännande och skönare.