Inlägg från: Anonym (Pippi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pippi)

Vem av er är det som föreslår "nya saker" i ert sexliv?

Jag är kvinna och är den som föreslår nytt eller föreslår variation. Jag gillar sex och vill gärna ha variation och vet vad jag gillar. Vi tar dock båda initiativ till sex, annars hade jag tröttnat.

• Anonym (Pippi)
    Anonym (Pippi) skrev 2019-11-06 19:16:35 följande:

Jag är kvinna och är den som föreslår nytt eller föreslår variation. Jag gillar sex och vill gärna ha variation och vet vad jag gillar. Vi tar dock båda initiativ till sex, annars hade jag tröttnat.

Men det handlar inte om swingersliv trekanter och liknande. Jag och min man är bägge monogama och jag vet var hans gränser går. Det är därför vi är tillsammans. Såna grejer kan man ju inte föra in plötligt i en relation utan behöver vara sånt man redan innan vet om ens partner vill utforska om man själv vill ha det i en längre relation.
  • Anonym (Pippi)
    Mimosa86 skrev 2019-11-07 14:22:58 följande:

Trist för vem?

Matar man hjärnan med dagliga intryck att sex ska vara nästan på gränsen till farligt så klart att man kan uppleva det verkliga livet som grått (vilket många dagar i det verkliga livet faktiskt är). Men då missar man ju också vad man faktiskt har och vad man kan ge varandra om man hela tiden siktar på att uppleva fantasier.

Fast vad är det som säger att nytt måste vara farligt eller helt galna upplevelser?

Jag tröttnar definitivt på sex om man tex bara hade penetrerande sex i missionären, samma sak dag ut och dag in. För mig är variation ett måste för att hålla lusten levande. Men variation behöver inte vara extremt eller farligt. Det kan ju handla om olika ställningar, olika platser att ha sex på i lägenheten, något sexleksak, växla mellan tex oralsex, onani och omslutande sex. Eller börja olika, ha långa förspel, ge massage. Det finns ju också små variationer som gör stor skillnad. Tex smeka på en annorlunda sätt, slicka på ett nytt sätt, smeka på nya ställen på kroppen, använda nytt glidmedel osv...

Jag kan komma på massa olika sätt att variera som inte är farligt eller otryggt eller porrinfluerat men som gör sexet spännande och skönare.
  • Anonym (Pippi)
    New Dawn skrev 2019-11-06 20:13:58 följande:

Jag tycker att flera av svaren, samt TS, har utgångspunkten att "nya saker" är synonymt med "roligt" och "bra" sex, men det är ju bara en individuell åsikt.

Det kan lika gärna vara så att vissa personer upplever det bara jobbigt och avtändande att testa allt möjligt. Det finns absolut inget som säger att det är nödvändigt för vare sig njutning, utveckling eller lust att testa nytt.

Man kan tom uppleva nya saker även om man gör samma sak. Ibland kan små, små förändringar göra skillnad och ibland kan lusten och intresset öka om sex är okomplicerat och enkelt och inte så varierat.

Jag förstår dock problematiken om man har olika behov och åsikter om sex.

Jag räknade nya saker till allt nytt vi gör inklusive nya mindre förändringar. Jag var tvungen att lösa ditt inlägg flera gånger för att förstå vad du menade. Jag hade tröttnat på sex om det alltid var likadant. Har hänt i tidigare förhållanden med ex som alltid bara ville köra penetrerande sex på ungefär samma sätt hela tiden tex.

Men allt nytt vi gör tillsammans är sånt som jag blir nyfiken på som jag tror kommer göra det skönare för mig och - eller min kille. Det är inte så mycket sånt som många män här ofta tar upp tex ha en trekant, knulla i garaget, spruta i ansiktet. För mig är sånt meningslöst för jag förstår inte hur det ska kunna förhöja känslan av sexet. Det är ju mer någon idé om vad som är sexigt utifrån porrideal.

Han och jag verkar som tur är ha liknande idéer och tankar om sex.
  • Anonym (Pippi)
    New Dawn skrev 2019-11-08 06:11:27 följande:

Jag hade också tröttnat på att bara köra penetrerande sex, för det är inte det skönaste. Det får gärna vara en del. Jag gillar det tom mer när det inte är ett stående inslag. Vi har testat många ställningar och leksaker men det flesta ger inte så mycket. Sex i soffan och sängen är det bästa. En blandning av smek, oral och analsex är så himmelsk skönt att vi inte känner någon stor motivation till nya saker. Visst testar vi lite nytt ibland, som båda initierat, men jag hade nog mer tappat lusten om variationen och testa nytt var det viktiga. Jag kan visserligen börja suga min sambo på olika ställen i hemmet, men då vill han hellre lägga sig för maximal njutning. Jag tycker absolut inte det är tråkigt. Jag vill ju att han ska njuta som mest.

När det gäller små variationer har min sambo i flera år fingrat mig vaginalt och i princip gjort lika, men väldigt små skillnader i tryck med fingrarna har ändå gjort ökat njutningen, precis som att jag ändrat jättesmå skillnader när jag suger och stimulerar honom analt. Ibland är jag knappt medveten om att jag ändrat något för det är så små grejer. Ibland säger han "gör så där igen" och "det där var extra skönt". Det kan vara små saker som jag inte ens tänkt på. Vi har testat analleksak på honom, men han föredrar mitt finger.

Jag tror de flesta män hade tröttnat på mig för jag tycker det bara hade känts jobbigt om sexet måste utvecklas och varieras hela tiden.

Tror du verkligen att de flesta män skulle tröttna på dig?

Jag tror du har fel. jag tror de flesta män har rätt dålig fantasi och de flesta skulle nog nöja sig så länge det blev åka av någon gång då och då. Dessutom tycker inte jag att det du beskriver låter enahanda alls.

jag har själv tröttnar på så många män så jag har ingen större tro på mäns fantasi generellt. Jag tycker tom ofta att de män som tar upp saker de vill testa i råkar här, är väldigt begränsade till vissa typiska porrfilmsattribut, det är sällan det handlar om njutning, oftare handlar det om att bocka av en sak i livet. Dessutom får många män i verkliga livet dåligt självförtroende om man som tjej föreslår nåt eller tar för sig i sängen.
Svar på tråden Vem av er är det som föreslår "nya saker" i ert sexliv?