Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
Tack GlitterLina!
Så himla synd att du får avbryta :( har ni fått besked om ni kommer byta behandlingsprotokoll nu eller vad nästa steg är?
Tack GlitterLina!
Så himla synd att du får avbryta :( har ni fått besked om ni kommer byta behandlingsprotokoll nu eller vad nästa steg är?
Är det ok och ta alvedon när man ruvar?
Har nämligen börjat få huvudvärk idag.
Vilket också oroar mig, för det brukar jag få 2-3 dagar innan mens.
Är på Rd8
Tredje dag av stimulering. Nu är jag rädd att jag klantat mig rejält, ska ringa kliniken i morgon. Men tror ni det är kört för mig? Dag 1 och 2 så höll jag inte lilla Menopur-flaskan upp och ner när jag skulle fylla i sprutan. Dag 1 var flaskan full så det kanske var OK, men är rädd för att dag 2 kanske jag bara fått i mig luft. Eller kommer vätskan upp ändå??
Och hur gör man överhuvudtaget för att få ut sista dosen ur flaskan?
Funderar lite på det här med testdag.
Jag har testdag på rd13 med 3 dagars embryo vilket verkar lite tidigt när jag läst andra trådar.
Vilken rd har ni testdag?
Jag har genomfört IVF och plussade för en vecka sedan, dock var test Dagen igår. När jag ringde kliniken för att meddela plussat så glömde jag fråga om progestronet. Jag ska enligt min klinik endast använda det i 18 dagar. Är det någon här som plussat och blivit meddelad att fortsätta med progestron efter testdag? Jag är riktigt nervös att det kommer leda till missfall för kan inte hitta någon information när egen producerad progestron kommer igång med IVF.
Hoppas att det är guldägget :) :) blir testdag för dig den 11e?
Hur gör ni andra när ni ruvar? Lever ni på som vanligt? Jag har inte vågat träna något för att jag haft ont i magen sen äggplocket och nu spänningar över livmodern, som jag tror är en biverkan av lutinus. Sen har jag såna sug efter sötsaker och chips sen jag tog alla hormonsprutor, så jag har ju absolut inte levt hälsosamt de senaste 2-3 veckorna. Känner mig lite skyldig och tänker att det kanske påverkar embryot negativt, om det nu fortfarande växer på.
Jaha,då började man blöda idag. Nu är det verkligen kört. Testade ju neg i måndags. Har testdag imorgon. Sambon vart helt förstörd. Grät som ett barn
Undrar om det ens är lönt o ta sista 2 tabletterna idag(lutinus)?
Jag tränade inte pga rekommendation från läkare efter äggplock. Men lutinus gjorde mig så svullen och förstoppad att promenader blev ett måste. Ät mkt fibrer så att tarmarna kommer igång. Tar du folsyra? Chips och godis kommer inte påverka embryot men att äta näringsrikt kommer ju vara värdefullt när det utvecklas till en graviditet. Jag åt loss med choklad och en massa gott. Choklad läste jag sedan att det innehåller ändå ganska mkt koffein så det har jag slutat äta det nu. Jag är en person som slukar 200 g på 2 sekunder...
Då var vår resa slut. Negativt idag på testdagen. Blir ingen bebis/bebisar.
Gud vad man trodde på att detta skulle gå vägen.
Jag och sambon hade bestämt att vi bara skulle göra ett försök med ivf. Nu vet vi inte om vi ska försöka en gång till.
Finns det nån chans överhuvudtaget liksom?.
Ska vi kasta 40 000kr till i sjön?
Eller ska man hoppas på att vi ändå lyckas på egen hand. Läkaren har ju ändå sagt att det inte är omöjligt. Vi har ju dock försökt i 3 år utan resultat. Och yngre blir jag ju inte. 42 år.
Pust,svåra frågor.
En liten uppdatering från mig. Testen började bli svagare för 1,5 vecka sedan och i tisdags började jag blöda. Idag gjorde jag ett vul. Det fanns inget spår av graviditeten kvar. Det har varit oroliga veckor sedan jag plussade sent och svagt så även om jag är ledsen är det skönt att få ett klart besked nu. Jag ska ringa kliniken så snart jag slutat blöda. Vill ju bara försöka igen med en gång...
Rd9 med tvådagars och negativt test imorse :( mens beräknad om två dagar. Vet att det antagligen är tidigt, men man blir ju så nedslagen av negativt test. Ändå kan jag inte låta bli att testa.
Började blöda idag på rd10 :,( är ju själv och har fått ta banklån för att kunna göra detta och har bara möjlighet till ett försök till. Fick inga ägg till frysen. Dessutom måste jag vänta en hel menscykel eftersom jag inväntar en tid till gynekolog som kan översätta de danska recepten till svenska, så hinner inte få medicin i tid till den här omgången :(
Blöder du mycket? Vet inte vad jag ska säga utom: Kram! Hoppas det lyckas nu eller sen.