Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
Tack :) det hoppas vi verkligen:)
Tack :) det hoppas vi verkligen:)
Jo igår va äggblåsan 24 cm & dagen innan va den 19. Slemhinnan såg fin ut oxå. Hur många timmar efter fast gubbe kan ägglossning ske?
Vi gör ICSI så blev lite förvånad att läkaren sa såhär nu... Får verkligen hoppas att denna gången går bättre! vi fick 9 mogna ägg, 5 blev befruktade men bara en blev blastocyst, de andra 4 dog vid dag 6. Om man läser andras så verkar det inte så extremt dåligt...:P
Då va det gjort :) upptinas 5 dagars i mig. Hoppas bara det går hela vägen denna gången!
Va på kliniken igår för gravtest & ultrljud. Ultraljudet såg bra ut som om allt kommit ut.
Om vi vill kan vi redan börja nästa månad me ny behandling Provera & Letrozol.
Får prata om det jag & sambon. Vi har ju 2 st 5 dagars kvar i frysen. Men det är både dyrt & känslomässigt jobbigt!
Hur går det för er alla andra? Vissa är väl redan i vecka 30 snart?
Vilken bra inställning du har. Har ni bestämt vart ni ska göra nästa? Hur har du haft det efter aborten?
Kram
Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!
Vi är också igång nu med en ny IVF, ÄP preliminärt v. 48. Spännande blir det! En gnutta realism med tanke på hur det gått tidigare, men också känns positivt att göra något igen för att kanske, kanske kunna bli gravid :).
Då va 3dje insättningen klar. Testdag är om 13 dagar. Så nervöst!
Mitt lyckotal är ju 3, fick även byta om i rum 3. 3dje gången gillt!!!
Hoppas detta bringar tur!
Vi har också precis plockat ägg i dag, första saken vi gör efter avbrytandet i augusti. Vi gör PGT-A utomlands, så det blir ingen insättning. Om det blir en blasto ska den kromosomtestas och frysas. Fast först måste vi då få befruktade ägg, vilket är långt ifrån säkert att det blir för oss.
Jag är rätt lugn ändå. Vi gör lite till av IVF och senast nästa sommaren blir det ÄD.