Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Amning och arbete, reser utomlands inom jobbet, tips!?

MinaBernt skrev 2019-10-29 08:00:34 följande:

Från sex månader, enligt BVC, kan barn klara sig endast på fast föda. Däremot känner jag mammor med matglada barn där mjölken sinat tidigt, som ätit fullt ut redan vid fyra månader.

Om ersättning fungerar så är ju det ett bra alternativ. Min lilla vägrade ersättning, utan drack välling när jag var borta.

Rekommendationen är helamning de första sex månaderna. Därefter kan man börja med smakprov. Om bebisen tidigt är mycket intresserad av mat kan man börja med smakprov från fyra månader (enligt rikshandboken för barnhälsovård som bvc/bhv ska följa).
  • Akira Öken
    Go o gla skrev 2019-10-29 16:10:19 följande:

Tack igen. Sen ang rekommendationer så är det just det, rekommendationer. Dock kan de inte följas alltid men betyder inte att allt går åt skogen bara för det :) man behöver däremot planera lite extra ifall man har möjlighet till det. .

Absolut. Ville bara flika in så det inte blir fel fakta angående vad som rekommenderas av barnhälsovården i Sverige. :) Modersmjölkersättning är ett fullgott alternativ till bröstmjölk.

Här kan du få stöd och hjälp kring amning: amningshjalpen.se
  • Akira Öken
    Go o gla skrev 2019-10-30 03:44:35 följande:

Tack, kikade in i länken snabbt men som länktiteln lyder var det mest om amning i sej... jag är mer intresserad av tips o råd för alternativ när det blir dags att åter resa. Kanske kan du guida mej vart inom given länk jag finner den informationen? Har ammat tre barn redan, inkl. två samtidigt, så amningen i själv känner jag mej bekväm och hemma med... avbrytandet av detsamma är svårare, speciellt i så tidigt skede. :/

Har tyvärr inga sådana länkar på rak arm. Tänker att du kan kontakta amningshjälpen eller en hjälpmamma för att få svar på dina frågor om hur amningen bäst kan trappas ut och hur ni kan göra med matningen när du är bortrest.
Svar på tråden Amning och arbete, reser utomlands inom jobbet, tips!?