Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

Vad lyssnar ni på för Poddar??

Nu lyssnar jag inte på "poddar" på det sättet, utan jag har youtube på (lyssnar, man måste inte titta). Där finns massor av diskussioner, föreläsningar, intressestreamar mm. 

Jag lyssnar mycket på analyser av diverse populärkultur, religionsrelaterat, popfakta och vetenskapssnack. Just idag binge:ar jag Lorerunner, som pratar om och analyserar tv-spel och film och tv.

Och för att svara på din andra tråd, vilken kanske känns lite överflödig, du kunde ju ha frågat båda frågorna i samma, så gör det mesta med något på.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (S) skrev 2019-10-28 21:04:39 följande:

Just deytvarför. För att de är bra eller åtminstone ok och det är underhållande/intressant/avkopplande att lyssna på något när jag fixar med hushållet, tränar eller promenerae.

Men jag vill lyssna mer än programmen räcker så skulle gärna hitta fler bra program.

Om du gillar film så rekommenderar jag Dominic Noble och hans Lost in Adaptation på YouTube. Du behöver inte titta oftast, det räcker med att lyssna, även om han använder både klipp och sketcher.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    mommadearest skrev 2019-10-28 21:22:40 följande:
    Tack för svar, kom inte att tänka på denna frågan fören jag redan postat den andra, därav en till liknande tråd.

Lorerunner låter kul! Har letat efter någon podd som handlar om film och tv mest men inte hittat någon ännu. 
    Så kan det gå =)

Alla youtubekanaler som jag prenumererar på som handlar om film och tv:
    101Facts (ibland)
    Alex Meyers
    Alien's Guide (humoristiskt om filmer från en "aliens" perspektiv")
    AlltimeMovies
    Alt Shift X (kanske död kanal, game of thrones-analyser)
    Armoured Media
    Calluna Reviews (en del)
    CellSpex (pratar bara om animerade filmer, mest korta recensioner)
    Channel Awesome (med underkategorier, men mest känd för Nostalgia Critic, som gör humoristiska takes på främst gamla filmer och remakes)
    Chris Stuckmann (rena rescensioner)
    CinemaSins (Humoristiskt om film och deras misstag/konstigheter)
    CinemaWins (tvärt emot det tidigare)
    Council of Geeks
    Dominic Noble (jämför filmerna med böckerna de är baserade på)
    FilmJoy
    Folding Ideas (en del)
    Jeremy Jahns (rena rescensioner)
    KrimsonRogue (Gör samma som Dominic Noble, fast annorlunda)
    Lindsay Ellis (analys och essäer)
    Lorerunner
    MovieFlame
    Nerdsoup (diskussioner och rescensioner)
    ...
    ...
    ...
    SuperCarlinBrothers
    The Film Theorists (teorier, spekulationer och förklaringar)
    Wisecrack
  • AniieeHär
    pennywisethedancingclown skrev 2019-10-28 22:24:34 följande:
    Har du tips på nån youtubekanal som handlar om film med en kvinnlig skapare? (Allergisk mot skrikiga/jobbiga youtubekillar)
    Ingen av dessa är skrika eller jobbiga, direkt. Ett par undantag. Men Lindsay Ellis är ju ett hett tips och även Tamara på Channel Awesome.

The Take eller The Closer Look är två tjejer. Minns inte vilken av kanalerna nu och kan inte kolla, men du kan ju se efter.
Svar på tråden Vad lyssnar ni på för Poddar??