• Anonym (em)

Min sambo hatar sin egen mamma

Limajo skrev 2019-10-24 16:03:31 följande:

Om mamman är en normal person och det inte ligger något bakom tänker jag att han måste ha enormt dålig självkänsla om han upplever att normala omtänksamma frågor om t.ex. körkort är att hacka på någon. Kan det vara sånt som spökar? Det borde märkas i andra sammanhang också om han känner sig pressad och lätt får taggarna utåt.

Jag håller med. Antingen detta och då verkar det inte vara en stabil person som man ska tänka efter om man vill bygga en framtid med.

Eller så finns det massor i deras historia som han har lyckats dölja för dig, som han vill hålla dolt. Det kan också vara tveksamt och ett skäl att tänka efter.
  • Anonym (em)
    Emer66 skrev 2019-10-24 16:31:19 följande:

Ni har helt rätt i att han har dåligt självförtroende.

Det finns inget trauma, utan han menar att hans mamma är nedlåtande.

Det värsta hon sagt är att hon inte tror att han kommer lyckas ta körkort.

Visst, det är taskigt. Men de flesta jag känner har betydligt större skäl att ogilla sin mamma.

Jag förstår inte varför han inte bara kan förlåta hennes brister.

Ingen förälder är ju perfekt.

känsliga människor tar lätt åt sig av allt som skulle kunna tolkas som kritik

och en del människor är för offensiva i sin omtänksamhet och goda råd utan att fatta hur de blir uppfattade

och det är klart att just ens mamma kan det vara väldigt känsligt med

har du ställt just den frågan till honom, varför kan du inte förlåta hennes brister?
  • Anonym (em)
    AndreaBD skrev 2019-10-24 17:20:53 följande:

Det som skulle oroa mig här - män brukar behandla sin partner som sin mamma. Någon som hatar sin mamma, kommer förr eller senare även reagera med hat mot dig. Åtminstone i konfliktsituationer. Om han tar åt sig och tolkar allt negativt som mamman gör, så kommer att göra sånt med dig också. 

Han verkar lättkränkt och såna människor är svåra att leva med. Jag har haft en sån partner - man fick inte vara på bra humör om han var sur. Eller om han bara inte var riktigt vaken än - då fick man inte ens se glad ut! 

men vad tycker du om att som mamma säga att man inte tror sonen kommer få körkort
Svar på tråden Min sambo hatar sin egen mamma