Inlägg från: Limajo |Visa alla inlägg
  • Limajo

Löss - hur ska man göra?

Vi fick besked från skolan att löss inte var skäl att stanna hemma när min som fick det förra vintern. Kamma igenom håret ordentligt, sätt upp det om det är långt och säg åt henne att hålla lite distans. I trean är ju inte barnen på varandra lika mycket som i förskolan.

Självklart ska du meddela skolan också.

• Limajo
    Limajo skrev 2019-10-20 20:13:52 följande:

Vi fick besked från skolan att löss inte var skäl att stanna hemma när min som fick det förra vintern. Kamma igenom håret ordentligt, sätt upp det om det är långt och säg åt henne att hålla lite distans. I trean är ju inte barnen på varandra lika mycket som i förskolan.

Självklart ska du meddela skolan också.

min son, inte min som....
  • Limajo
    Anonym (Men va?!) skrev 2019-10-22 12:13:15 följande:

Lämna barn i skolan medveten om att de har löss? Låter knasigt. Här blir barnen hemskickade så fort det upptäcks i skolan. Välkomna tillbaka efter behandling.

Du får tycka det är hur knasigt du vill. Det var det besked jag fick från skolan.
  • Limajo
    Anonym (Men va?!) skrev 2019-10-22 14:43:50 följande:

Du får tycka det är hur knasigt du vill. Det var det besked jag fick från skolan.

Jag tror dig Limajo. Bara sån extrem motpol till vår skola där man får hämta barnet pronto om de hittar löss. Inte snack om att gå färdigt skoldagen ens.

Hur som, för egen del tycker jag att löss är jobbigare än magsjuka så för er som känner tvärtom kan ni ju tänka på oss löss-fobiker så ska jag tänka på er vid magsjuka

Ni kliar det i min skalle..

Ja, löss är riktigt äckligt. Vi har bara drabbats en gång tack och lov och nu börjar mina barn komma ur löss-åldern. Sen hittade jag loppor på mina föräldrars hund en gång också.... *klia klia*

Men man kan ju ändå inte riktigt jämföra det med smittsamma sjukdomar som i värsta fall kan bli farliga som magsjuka och svårare luftvägsinfektioner.
Svar på tråden Löss - hur ska man göra?