Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Kan en katt svälta ihjäl sig själv?

Qlöz skrev 2019-10-09 05:28:36 följande:
    Vad ska du göra nu då?

Nu har du svar på din fråga. En katt kan svälta dig själv. Kom ihåg att din katt INTE gör det frivilligt. Det är du som är vållande till din katts död.

Varför kan du inte ta den till en veterinär? Har du inga pengar? Det finns annan hjälp om du bara stoppar din stolthet åt sidan och tänker på din KATT!!! Skit i vad vi skriver. Det är ett liv, ingen leksak.
    Jag är inte TS, men jag blev nyfiken. Vad finns det för hjälp, för en djurägare som inte har någon veterinärförsäkring, och verkligen inte har råd att ta djuret till veterinären? Det är ju oerhört dyrt jämfört med människovård, eftersom det inte är ett dugg subventionerat. Det är dessutom så, att socialen (om man har försörjningsstöd) inte betalar för veterinären heller. 

Så vart kan man vända sig, menar du?
  • Anonym (XXX)
    Qlöz skrev 2019-10-09 06:37:15 följande:
    Beroende på var man bor så kan man få pengar från stipendier som bla evidensia har en fond till. Många människor skänker sitt arv till fonden.

Ideella föreningar som Kattkommando syd osv kan stötta. De gör en insamling på fb.

Man kan själv samla pengar.

Jag skänker massor till just sånt här. En katts liv är viktigare än min chipspåse..
    Tack, det där visste jag faktiskt inte! Ska framföra till en person som sitter i det läget med sina sjuka marsvin just nu...
Svar på tråden Kan en katt svälta ihjäl sig själv?