• JeannaQ

Tänder min lärare på mig?

Jag tror att han uppskattar dig för att du är en duktig elev och visar dig som föredöme när han "håller tal om dig".
    Att han tittar litet extra när han ser dig i korridorerna  är nog för att han gillar dig just för att du är ambitiös  och tar studierna på allvar. "Där är hon, som är så duktig!"
    tänker han säkert, en lärare blir glad om en elev är duktig.
    Att han ignorerade dig i tunnelbanan tyder ju på att han verkligen inte vill flirta
    eller ha en närmare relation utan att du är en bra elev.
    Att han frågar "Förstod du uppgiften?" är ju bara en allmän fråga. Han vill veta om den som är bäst i klassen förstod uppgiften. i så fall kan han vänta att fler kan förstå den.
    Det är helt onödigt att du beskriver ditt utseende i detalj.
    Det säger ingenting om denna frågeställning du har. Alla har inte samma smak!
    Jag tror inte det spelar någon roll för honom om du har ljus eller mörk hårfärg.
    Jag tror som fler här, att han gör dig litet orolig på ett spännande sätt och du vill ha
    ett "avgörande" för att lugna ner dig själv.
    Förmodligen är det du som är tänd, inte han. Han verkar ju ha god distans till dig.

• JeannaQ

Att han tittat på dig innan han var din lärare kan bero på att han hört av andra lärare att du är en duktig elev.
    Det kan bero på hur du själv bemötte honom i korridorerna. Du kanske tittade på
    honom så att han uppmärksammade dig.
    Finns ju också en chans att han tittade för att du ser trevlig ut.
    Men det gör vi alla, blir litet mer uppmärksamma om någon ser tilldragande ut.
    Många lärare har sina favorit -elever utan att de därför funderar på eleven i övrigt. 
    Eller går omkring med känslor för just den eleven.

Svar på tråden Tänder min lärare på mig?