Yukus skrev 2019-11-12 10:22:24 följande:
Jag fick inga förvarningar med första. Hon kom bf-3 efter vattenavgång. Nu är jag bf+1 och har ingen aning nu heller förutom förvärkar och slempropp som kommit ut. Men det kan fortfarande dröja flera dagar.
Jag tror inte du behöver jaga upp dig. Jag packade väskan för ett par dagar sen, i v 40. Första barnet hann vi inte ens det. Det funkade att fixa det innan vi åkte in. Men det är ju skönare att vara förberedd förstås.
Har inte din bm skrivit nåt om förlossningen redan då? Det gjorde min åt mig i v 35 (i min journal till bb).
Hej! Tack för svar.
Jo min bm och jag sammanfattade förlossningen men uppmuntrade mig att skriva ett förlossningsbrev också. Hon skrev väldigt kortfattat om min graviditet och tyckte jag skulle brodera ut i ett brev.
Ok ska försöka ta det lugnt bara då
Önskar bara att bebisen väntar liiiite till, så jag får varva ner. Men bf är först den 27:e så jag nojar nog i onödan.
Ok, men skönt för dig då, att det närmar sig och nedräkning i dagar! Slempropp och förvärkar låter som att det snarare är för dig det kan ske när som helst.