BF November, följas åt?
Bf 27 nov!
Bf 27 nov!
Hej hej. Är gravid med första barnet och jag går idag in i vecka 34+0, har bf 17/11. Känns overkligt att de är så nära nu :) Har ni mått bra under era graviditeter?
När går ni på föräldraledighet? Dvs, hur långt innan?
Jag har bf 5/11 och gick som sagt på föräldraledighet i fredags, så lite drygt 2 veckor innan. Nästa gång kanske jag hade gått lite tidigare, det var jobbigare att vara höggravid än jag förutsett...
Beror nog mycket vilket yrke man har när det är dags att sluta jobba, tänker att man på ex ett kontor kanske skonar kroppen mer än inom vården etc... Men orken ska ju finnas också, tyvärr kan man ju inte sova på något jobb! ;)
Jag började ta ut föräldrapenning 16/10 - har bf 2/11.
Jobbar som förskollärare med 3-4åringar, fungerade faktiskt superbra hela tiden men väl hemma nu känns det väldigt skönt att slippa sitta på golvet, böja sig upp & ner för att dra över gummisnoddar kring stövlar på 20 barn osv.. :)
Känns gott att kunna slumra på dagarna och ha mer enegi för mina egna barn när de kommer hem från skolan - tidigare gick jag ju som en robot till soffan och stensomnade efter jobbet. Mindre rolig mamma ;)
Bf 27 nov som sagt.
Denna graviditet har varit tung för mig. Har känt mig deprimerad, verkligen känslomässigt påfrestande. Känner mig skör och behöver ordning och reda hemma, men är stor och orkar inte allt.
Nästa helg vill sambon ut och festa. Jag skulle helst vilja att han var hemma, dels känner jag mig mer lugn då, dels kan jag få hjälp med grejer hemma. Kommande torsdag är v 36+0, så om det är lördag festen är på så är det 36+2 som kommer bli festdagen.
Varje gång han festat med den personen som har festen så kommer han hem jättesent, kanske kl 4-6 på morgonen och sover till 15-16 dagen efter. Nu kanske han inte gör det denna helg, men historiskt har det sett ut så varje gång.
Och denna helg bråkade vi för att vi hade bestämt myskväll i fredags men han ville ta en spontant aw med en kompis. Jag sade: vi hade ju bestämt. Då blev han sur över det. Känns ju inte superkul direkt
Hoppas jag inte dödar denna tråd med dåliga berättelser, undrar bara om nån känner igen sig?
Det kan nog vara så att han inte förstår riktigt än hur det är att bli pappa el hur tjejen mår i slutet på en graviditet.
Men bara barnet kommer och han hinner landa i allt som det innebär med att bli pappa så löser det sig nog ska du se
Min sambo stöttar mig till 100% men då har vi barn sen tidigare, men däremot hans killkompisar som inte har barn förstår inte att han inte bara kan följa med ut och festa hur som helst längre.
Senast i fredags försökte en av de tjata till sig att sambon skulle med ut och när han sa nej det vågar jag inte då sambon snart ska ha barn (bf 22/11 men troligtvis tidigare) så blev han kallad för en gammal gubbe som har blivit tråkig.
De tycker att det är ju flera veckor kvar så vad spelar en natt för roll om du är med ut på fest :(