Anonym (Mysen) skrev 2019-10-27 07:45:43 följande:
Bf 27 nov som sagt.
Denna graviditet har varit tung för mig. Har känt mig deprimerad, verkligen känslomässigt påfrestande. Känner mig skör och behöver ordning och reda hemma, men är stor och orkar inte allt.
Nästa helg vill sambon ut och festa. Jag skulle helst vilja att han var hemma, dels känner jag mig mer lugn då, dels kan jag få hjälp med grejer hemma. Kommande torsdag är v 36+0, så om det är lördag festen är på så är det 36+2 som kommer bli festdagen.
Varje gång han festat med den personen som har festen så kommer han hem jättesent, kanske kl 4-6 på morgonen och sover till 15-16 dagen efter. Nu kanske han inte gör det denna helg, men historiskt har det sett ut så varje gång.
Och denna helg bråkade vi för att vi hade bestämt myskväll i fredags men han ville ta en spontant aw med en kompis. Jag sade: vi hade ju bestämt. Då blev han sur över det. Känns ju inte superkul direkt
Hoppas jag inte dödar denna tråd med dåliga berättelser, undrar bara om nån känner igen sig?
Hej!
Min man & jag fick vårt första barn för snart 10år sedan - då var vi 20 & 25år. Minns att jag kunde känna som dig (vi båda hade jobbat/jobbade i krogbranschen dessutom som gör att HELA LIVET ÄR PARTY liksom). Vi/han var konstant på fest och det fanns ingen morgondag... Minns att jag kunde gråta floder som gravid när han tog en öl efter sitt jobbpass med kollegorna.
Men den sista månaden drack han inte en droppe och gick väldigt mkt in i en nervös roll över att bli pappa (haha skottade bakom bilen 1ggn i timman hela månaden ?IFALL FÖRLOSSNINGEN STARTAR!?) Väldigt skönt när det ramlade ner hos honom med, själv blir man ju nästan mamma i samma sekund som man plussar liksom... Men från den stunden så förändrades allt.. Dessutom fick vi en tuff förlossning där han & bebisen fick springa iväg akut då vår pojk föddes med sugklocka & navelsträng runt halsen, väldigt dålig andning. Så de första 3h av hans liv fick inte jag vara med - utan han var den som fick ta allt ansvar. <3
Nu ska vi ha vårt tredje barn och han är drömpappan deluxe - alltid barnens & mitt bästa i första hand. <3
En sån där pappa som är tränare i barnens idrotter, som gör 65% av allt hushållsarbete (95% nu i slutet av graviditeten) och som alltid tagit varannan nattmatning osv. Trodde jag inte för 10år sedan när vi kom hem dragna runt 4snåret varje natt och drack shots som om det inte fanns någon morgondag liksom... :)