Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

V 16 - maken vägrar barn

Cattapult skrev 2019-09-29 11:40:32 följande:

Ja, vi bor tillsammans i hans pappas fastighet sedan 5 år

Är gifta sedan 2 år

Jag har nyligen startat företag men har inte alls den ekonomiska trygghet som han har.

Så det är helt rätt att jag är i en svår sits med ett foster som sparkar i magen och en känsla av att behöva göra abort trots att jag inget hellre vill än att fortsätta och få ett barn.

Jag förstår att det är knepigt och att det lär bli tufft hur du än gör men personligen hade jag aldrig gjort abort så sent, särskilt inte för någon annan. Prata med din make, nu har ni diskuterat hans tankar och känslor nu är det dags för dina. Du vill fortsätta graviditeten, detta var inte planerat men kan ändå bli bra, förklarar för din man vad en abort i så sent skedde faktiskt innebär, visa ultraljudet. Är det fortfarande total stopp hade jag lämnat men vi är ju inte samma person.
  • Anonym (Nej)
    Liberté skrev 2019-09-29 16:34:26 följande:

Skön victim blaming i tråden.

Kvinnan har precis lika lite rätt att bestämma att mannen ska sterilisera sig som mannen har i frågan av abort. Ingen alls, om hon verkligen inte ville bli gravid kunde hon lika gärna steriliserat sig eller hur ?

Kvinnan kan göra valet att behålla barnet men samtidigt så har mannen varit tydlig med att han inte är intresserad av fler barn vilket i realitet innebär fjuttigt underhåll och inget mer.

Det är mannens rätt att göra detta om han så väljer och det bör kvinnan vara medveten om när hon väljer att fortsätta en graviditet.

Jag håller med dig i sak, dock är det mannen som absolut inte ville ha barn då är det ju hans ansvar att maximera skyddet.
  • Anonym (Nej)
    Liberté skrev 2019-09-29 19:37:55 följande:

Ja det kan man tycka. Fast nu är olyckan skedde och abort verkar inte vara bland korten.

Då lämnas valet över om han ska stanna eller gå. Det är svårt att skylla på honom senare då partnern varit medveten var han stått i frågan om det skulle bli ytterligare ett barn.

Förhoppningsvis löser det sig men avskyr han småbarn så lär hon få vara själv.

Fast den personen får ju ta det steget då inte lämna det på partnern.
Svar på tråden V 16 - maken vägrar barn