Jag vill återigen poängtera att min man INTE sagt att han tänker lämna mig.
Han har sagt att han inte vill bli intvingad i ett faderskap.
Nej, och jag har inte heller velat bli intvingad i denna sits.
Han har förstärkt att han inte känner ork och möjlighet till fler barn, utan ansåg sig helt färdig med barn, blöjbyten etc.
JAG har sagt att om jag att jag inte kan tvingas till abort, då kommer jag hellre lämna, för det är inte en möjlig åtgärd för mig.
Nu har det gått ett par dagar. Vi har inte pratat mer om det, mer än att jag sagt att vi har en tid på sjukhuset på fredag. Han har inte heller tagit upp det.
Innan fredag kommer jag förklara att jag haft enorm ångest över att jag känt mig utelämnad och ensam i denna sits och att det inte är öh acceptabelt i en svårt sits som denna. Vi behöver stötta varandra och jag som fru (gravid mamma) en trygg plats, som det ska vara i vårt hem.
Detta var en oväntad situation för oss båda. Jag flaggade i somras att jag måste byta min spiral snart, hade inte koll på exakt datum. I efterhand är det 27 juni, som det hade gått 5 år. Med BM's beräkning var jag redan gravid då.
Min åsikt är att vi mammor har en helt annan möjlighet och känslomässig förutsättning att knyta an till barn, redan tidigt, delvis pga att vi bär dem, men även utanför moderlivet. Det är ett skydd för barnet. Naturen funkar så. varför är det annars så många fler pappor som lämnar barn, än mammor?? Någonstans ligger det mer naturligt för oss. Jag känner att min man har behövt lite tid på sig.
Jag kommer att säga till honom att jag förväntar mig att vi löser detta tillsammans och att han stöttar mig och hela vår familj, även i detta, så som han alltid kunnat och kan lita på mitt fulla stöd, genom sjukdom och svåra perioder.
Det är det som kärlek handlar om.
Visst kommer det att bli utmanande och tufft, men jag ingår i en familj där vi alltid stöttat varandra på alla sätt vi kan och jag vet att både mina föräldrar och min syster med familj, kommer att avlasta på alla sätt de kan.
Nu hoppas jag innerligt att barnet är friskt och att vi kommer närmare varandra som makar, för att ta oss igenom detta. Och att syskonen välkomnar detta lilla mirakel.
Tackar alla igen för synpunkter och åsikter.