BF Juni 2020
Vecka 6+2. Nu börjar illamåendet kännas lite mer, även om det går upp och ner. Idag har morgonen/förmiddagen varit värst. Både idag och igår morse har det varit svårt att komma upp ur sängen öht, har nästan känt mig sjuk. Men ännu så länge är det ju hanterligt iaf.
På tisdag (vecka 7+0) ska jag på mitt första möte med barnmorskan, vilket känns kul men inatt drömde jag mardrömmar om det. Jag kommer troligen inte göra ett tidigt VUL men i drömmen gjorde jag det och barnmorskan konstaterade kallt att jag skulle vara tvungen att avbryta graviditeten. Anledningen var att fostret satt 1 mm fel eller något sådant?? Fy vad ledsen jag blev. Drömmen speglar väl all den oro jag har, antar jag.
För övrigt kan ju jag också erkänna att jag efter att jag plussat också känt en hel del tveksamma och ångerfulla känslor, särskilt de första dagarna. När jag såg plusset på stickan blev jag glad, men kände inte alls lika starkt som jag trott att jag skulle göra. Kände faktiskt mer med när jag plussade med de två graviditeter som jag valde att göra abort med.
Sedan kom lite av en rädsla, dels för att jag inte känt så starkt som jag trott att jag skulle göra och dels en tvekan på om det verkligen var rätt tillfälle nu. De första två dagarna grät jag till och med stundtals och känslorna åkte mycket upp och ner. Men efter hand har det mer och mer lagt sig. Nu är det mest min oro för MF/MA som plågar mig, men det är ju tyvärr inget jag kan göra så mycket åt.