Min 16-åriga dotter vill flytta ihop med sin äldre pojkvän!
Jobbig sits. Men hur du beskriver din dotter och hur de träffades så verkar hennes berättelse trovärdig. Visst blir man skeptisk när en nästan 30 årig man vill flytta ihop med en tonåring.
Mitt råd är att inte förbjuda förhållandet, det kommer inte sluta bra. Lär känna killen och låt honom visa vilka intutioner han har med din dotter. Att låta henne flytta till honom hade jag inte gått med på nu. Är han seriös så kan han vänta tills hon är 18. Hon kan dock sova där några nätter i veckan. Även om hon är lillgammal så är hon fortfarande inte ens myndig. Om han är okej med hennes ålder borde han vara okej med att vänta.
Om dem är i olika lägen i livet kan du inte veta. Du vet inte vad han vill eller vad din dotter vill. Man pratar inte med sina föräldra om att man vill ha barn innan 20. Jag hade en äldre kille och min pappa oroade sig också över skillnaden och att vi var på olika platser i livet. Men han hade ingen aning var i livet jag var. Man förväntar sig att folk ska vilja vissa saker vid en viss ålder men så är det inte alltid.