"Amningen från helvetet"
Jag vet precis hur du känner, jag hade exakt samma problem! Min lilla tös slängde fram och tillbaks med huvudet när hon sökte och slet inte det av amningsnappen så gjorde de fläktande armarna det. Så fort jag satte på nappen var det dessutom som att starta en kran och hann jag inte få henne på plats i tid rann det överallt. Det läckte också under tiden hon sög, jag tror det kom för mycket i nappen och hon svalde inte alltid all mjölk utan då rann det ur munnen då och då...
Det jag kan säga till tröst och som pepp är att nu är min dotter två månader och som över en natt blev det plötsligt så mycket bättre. Hon har lugnat sig och fläktar inte med armarna så hon sliter inte av nappen längre, plus att mjölkproduktionen har stabiliserat och lugnat sig. Det är väldigt stor skillnad jämfört med för bara ett par veckor sedan så håll ut ett litet tag till och se om det blir bättre! Efterhand som bebisen växer blir det dessutom lättare att hitta en bra ställning och ju starkare de blir desto bättre, lugnare och mer stabiliserad blir amningen.
Gör som du känner att det funkar bäst för dig och din bebis, oavsett andras råd, men ha med dig att förbättringen kan bli drastisk de närmsta veckorna!
Lycka till!!