Inlägg från: BuoBä |Visa alla inlägg
  • BuoBä

"Amningen från helvetet"

En annan sak som kan vara till tröst är att någon gång runt 4-6 veckor så har många bebisar en "fas" då de krånglar med amningen samtidigt som de verkar hungriga konstant. Det är deras sätt att "lägga in en beställning" på ökad mjölkproduktion. Så det kan hända att det går bättre igen om bara några dagar. Men jag rekommenderar också att ta kontakt med amningshjälpen.

PS. Jag ammade med amningsnapp i 8 månader, så det funkar det också.

• BuoBä
    bananen86 skrev 2019-09-14 17:59:38 följande:

www.babyhjalp.se/amma-bli-gravid/

Vad tror du, vågar jag köra utan pillren så länge jag inte gett upp amningen?

Har blött så himla mycket nu i en veckas tid att jag blir tokig. Blöder ju fasen mer nu än efter förlossningen. Det gav med sig efter bara ca två veckor och var inte ens mycket under den tiden.

Om du verkligen inte vill bli gravid igen är det väldigt dumt att chansa. Även om det dröjer för många, så får vissa ägglossning bara några veckor efter förlossningen trots helamning. Be att få prova en annan sort om du vill äta p-piller, eller prova något annat p-medel.
  • BuoBä
    bananen86 skrev 2019-09-14 17:59:38 följande:

www.babyhjalp.se/amma-bli-gravid/

Vad tror du, vågar jag köra utan pillren så länge jag inte gett upp amningen?

Har blött så himla mycket nu i en veckas tid att jag blir tokig. Blöder ju fasen mer nu än efter förlossningen. Det gav med sig efter bara ca två veckor och var inte ens mycket under den tiden.

Om du verkligen inte vill bli gravid igen är det väldigt dumt att chansa. Även om det dröjer för många, så får vissa ägglossning bara några veckor efter förlossningen trots helamning. Be att få prova en annan sort om du vill äta p-piller, eller prova något annat p-medel.
  • BuoBä
    bananen86 skrev 2019-09-14 18:51:38 följande:

Vill helst ha dem jag hade innan vi startade bebisverkstaden (zoely). Supernöjd!!! Men det är inga p-piller som funkar vid amning tyvärr.

Kände att jag vart lite idiotförklarad tidigare i tråden varför jag började med p-piller då jag ammar, så därför jag tänkte att då kanske man lika gärna kan vara utan. Men enligt de flesta informationstexter jag läst verkar det för det första bara gälla om man ALDRIG gett annan mat än bröstmjölk. Nu har jag visserligen bara gett ersättning ett fåtal gånger och då ammat typ vid samma tillfälle, alltså inte bytt ut amningen mot det utan kompletterat!

Amning är väldigt osäkert som preventivmetod även vid helamning enligt konstens alla regler. Så det är verkligen inte du som ska bli idiotförklarad. Givetvis ska du se till att ha p-medel om du inte vill bli gravid.
Svar på tråden "Amningen från helvetet"