Inlägg från: Giftskåneman |Visa alla inlägg
  • Giftskåneman

"Amningen från helvetet"

Vårt första barn blev inte mätt av bröstmjölken, alla problem försvann då bvc rekommenderade ersättning också, andra barnet fick både och från början, inga problem alls.

Stod ditt barn var mätt, det trodde vi också.

Vi gav en liten slurk ersättning först, sen amma och ersättning igen tills barnen inte ville ha mera.

• Giftskåneman
    bananen86 skrev 2019-09-14 13:27:54 följande:

Aha, där ser man!

Dock tror jag inte att våra problem har att göra med att hon inte blir mätt av bröstmjölken. Hon får ju i sig så det ofta blir överskottskräk sedan. Jag har mycket mjölj. Det är mer vårat samspel för att hon ska ta bröstet utan napp emellan och att jag inte får till det bra med amningsnappen.

Jo men hon är kanske vrålhungrig, bättre hon får nån cm i flaska och biter i den istället för dig, du kan ju pumpa ut mjölk i fflaska nu du har tillräckligt?
  • Giftskåneman
    bananen86 skrev 2019-09-14 13:27:54 följande:

Aha, där ser man!

Dock tror jag inte att våra problem har att göra med att hon inte blir mätt av bröstmjölken. Hon får ju i sig så det ofta blir överskottskräk sedan. Jag har mycket mjölj. Det är mer vårat samspel för att hon ska ta bröstet utan napp emellan och att jag inte får till det bra med amningsnappen.

Jo men hon är kanske vrålhungrig, bättre hon får nån cm i flaska och biter i den istället för dig, du kan ju pumpa ut mjölk i fflaska nu du har tillräckligt?
  • Giftskåneman
    bananen86 skrev 2019-09-14 13:49:11 följande:

Hmm, ja jag vet inte. Dock borde hon väl bli ledsen om hon är vrålhungrig? Försöker att aldrig vänta tills hon blir för hungrig utan provar amma när hon varit vaken ett tag, även om hon inte visat sig hungrig.

Maten kommer först, sen om det är tutte eller flaska är inte så noga tror jag. Testa att ta nån cm i en flaska och ge henne först, sen tutte, hjälper det inte är det nåt annat fel och jag är nog inte den som ska ge råd då.
Svar på tråden "Amningen från helvetet"