Bred nackspalt upptäckt vid tidigt ultraljud
Hej! Efter det tidiga ultraljudet när jag var 12+3 fullgångna veckor gick jag hem ganska ovetandes vad en bred nackspalt innebär och när den är för bred. Barnets var då i alla fall 5mm brett och vi blev kallade till ett nytt ultraljud som skulle utföras av läkare.
Jag som uppskattar att vara påläst med historier som slutat både bra och dåligt tycker att det fanns så himla lite att läsa, även här på familjeliv. Därför vill jag gärna starta ännu en tråd så andra i framtiden kan hitta och se hur det gick för oss.
Vi var i alla fall hos läkaren igår som utförde det andra ultraljudet och det fanns fortfarande en svullen nackspalt som gick längs med ryggen. Just att det går längs med ryggen har jag inte läst om någon annanstans men den mätte i varje fall 3,6 igår. Det han kunde se av organ och skelett var inte avvikande och fostret var så stort det skulle vara. Moderkaksprov ska utföras imorgon.
Jag efterlyser erfarenheter och historier om breda nackspalter och hur det gått för er, både bra och dåliga. Någon annan vars foster hade vätska ner för ryggen?