Inlägg från: Anonym (Periodare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Periodare)

Hållit mig nykter i 1,5 vecka nu efter 1 år dagligt drickande. Motgångar som leder till sug

Här är en till som gärna hakar på i tråden. Har spontant inga tips att ge utöver de du har fått, men gillar att skriva oh läsa med/om andra i liknande sits. Själv är jag frånskild förälder och har som regel att aldrig dricka om jag är ensam eller ensam med barnen (har barnen runt 35% gissar jag). Reser ofta (ca 1-1,5 vecka/månad) med jobbet och dricker långt mer än jag ?tål? varje kväll då. Känns pinsamt och oerhört oproffessionellt, men hellre det än att jag gör det när jag har barnen. Hoppas dock kunna få styr på det hela snart, vill inte ha det så här. Bestämde mig för 4 veckor helt utan alkohol nu i augusti när jag bara varit hemma, är inne på sista av de 4 nu, så varit nykter i drygt 3 veckor. Hoppas sen att jag inte klappar ihop helt efter det, men jag vet själv att jag inte kommer sluta helt och hållet för alltid, så får ta delmål för att få kontrollen.

• Anonym (Periodare)
    Anonym (Alkoholist) skrev 2019-08-20 16:32:17 följande:

Åh så duktig du är! 4 veckor, wow.. hoppas jag också tar mig dit! Siktar på en vecka i taget. Eller iaf en dag som det känns just nu. Sen kanske man vågar ta en vecka i taget.

Jag fick medicin då jag sa att jag hade svårt att kontrollera mängden (vågade inte säga att jag drack varje dag så skyllde på för mycket rätt sällan) och jag fick medicinen campral. Tänkte att den kanske skulle hjälpa mig ändå.. men nej.. men läst om många andra som blivit hjälpta av den! Den ska ta bort själva suget så man känner sig nöjd med ett glas ungefär. Så slipper man bli kalas varje gång. Det är ett tips jag kan ge dig - om du vågar ta kontakt med sjukvården så fråga om den medicinen. Kram på dig och kämpa på! Och skriv jättegärna hur mycket du vill här :)

• Anonym (Periodare)

Oj, råkade skicka innan jag svarat.

Tack för tipset, ska kolla upp det!

Att klara 4 veckor för mig är ju kanske lite lättare då jag är van vid att gå perioder utan alkohol, även om det brukar vara kanske 1 vecka per gång och inte 4. Är ju svårare att bryta en vana/ett missbruk som man vanligtvis ägnar sig åt varje dag. Men nu kryper det lite i mig, är uttråkad och en massa känslor jag vill fly från och det är då jag blir sugen på att dricka.

Svar på tråden Hållit mig nykter i 1,5 vecka nu efter 1 år dagligt drickande. Motgångar som leder till sug