• lammet

Hållit mig nykter i 1,5 vecka nu efter 1 år dagligt drickande. Motgångar som leder till sug

Så fort suget och ångesten slår till så måste du distrahera hjärnan. Börja Sticka, tugga tuggummi, måla i en målarbok, plantera om blommor, stryk kläder, lyssna på ljudbok, podcast. Ångesten kommer att lägga sig efter en stund och för varje dag kommer du få lite lite lättare att häva suget. Efter några veckor komme du känna dig tryggare med att du kan häva suget och ångesten och det kommer ge dig kraft att fortsätta vara nykter en dag till.

• lammet

Sen ska du inte tänka så långt framåt som imorgon el dagen efter det utan du ska tänka max 10 min framåt.

• lammet

[quote=79843053][quote-nick]Anonym (Alkoholist) skrev 2019-08-19 21:10:44 följande:[/quote-nick]Jag distraherar ihjäl mig! Haha!

Jag är expert på att distrahera mig pga min fd ätstörning. Ångesten och suget efter mat är liknande det jag går igenom nu och det kunde jag distrahera bort. Då borde jag kunna fixa detta också. Jag kollar mycket youtube, då går tiden och ofta får jag skratta och leva mig in i andras liv :)[/

Haha, egentligen inte alls roligt men jag har också haft anorexia och därav tipsen att distrahera sig med annat:)

Svar på tråden Hållit mig nykter i 1,5 vecka nu efter 1 år dagligt drickande. Motgångar som leder till sug