• Anonym (Funderande tjej)

Han pratar redan om barn och bröllop

Min kille pratar redan om att han vet att jag är den han vill gifta sig med och skaffa barnen med efter snart 3 månader som vi varit tillsammans. Är det normalt? eller vad man nu ska säga. Vet att jag har bara pratat om att jag vill han och jag ska flytta ihop och hitta ett boende tillsammans.

Men barn och bröllop var nåt jag inte var beredd att höra att han vill.

Av tidigare erfarenheter så har det som jag levt med innan alltid velat vänta med allt sånt allt som har med förlovning,barn,bröllop eller så har dom inte velat det alls bara endast barn har vart okej . Så kass jag är då inte van med att höra detta att nån verkligen vill allt och är så säker på det som han är. Dels har jag heller aldrig blivit så älskad osv av nån som jag blir av honom. Hela denna värld är helt ny för mig. Visst jag vill gifta mig och ha barn, men,har inte hunnit funderar på det så snabbt som han.

Är det så att jag helt plötsligt funnit den rätta men inte förstått det ännu???

• Svar på tråden Han pratar redan om barn och bröllop
  • smulpaj01

Har du verkligen aldrig varit med om det tidigare? Jag har aldrig träffat en man som INTE pratar bröllop och barn inom de första månaderna. Det betyder ingenting annat än att han är nyförälskad och det är helt normalt att prata så, i min värld iaf. Betyder att han vill visa att han är seriös, vilket inte ens behöver stämma men han vill att Du ska tro det.

• Anonym (Anna)

Vad är problemet? Eller menar han att ni ska göra det nu med en gång?

En vuxen man berättar för en vuxen kvinna att han är seriös med dig och du blir orolig? Jag fattar ärligt talat inte.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Funderande tjej) skrev 2019-08-18 08:55:39 följande:

Min kille pratar redan om att han vet att jag är den han vill gifta sig med och skaffa barnen med efter snart 3 månader som vi varit tillsammans. Är det normalt? eller vad man nu ska säga. Vet att jag har bara pratat om att jag vill han och jag ska flytta ihop och hitta ett boende tillsammans.

Av tidigare erfarenheter så har det som jag levt med innan alltid velat vänta med allt sånt allt som har med förlovning,barn,bröllop eller så har dom inte velat det alls bara endast barn har vart okej . Så kass jag är då inte van med att höra detta att nån verkligen vill allt och är så säker på det som han är. Dels har jag heller aldrig blivit så älskad osv av nån som jag blir av honom. Hela denna värld är helt ny för mig. Visst jag vill gifta mig och ha barn, men,har inte hunnit funderar på det så snabbt som han.

Du vill alltså själv bara bo ihop med honom men inte mer, även om det känns rätt?
  • Anonym (Gladiator)

Låter som om han säger det han tänker. Gör han ofta det? Då detta är något man kan känna men normalt sett håller för sig själv. Allt kan förändras över tid och därför bör man alltid avvakta med att snacka för mycket.
  • Zarch

Är man tokkära i varandra så är det inget konstigt alls att diskutera bröllop och barn i ett tidigt skede.

Däremot så kan det ju vara som så att du inte riktigt har fallit lika hårt och då kan man ju störa sig på det mesta, som tex på småsaker som hur hans ansiktsuttryck ser ut när han gör illa tån eller att du får rysningar av att föreställa dig hur er eventuella lilla avkomma skulle se ut.

Du får nog fråga dig själv hur du känner men han beter sig väl som en förälskad person brukar göra antar jag.

• Tecum

Om du känt att han var den rätte hade du inte haft några bekymmer om det han säger. Nu gör du inte det, därför ta det lugnt ett år eller något, se vad som händer och om känslor och förtroende förändras. Du ska givetvis inte gå med på något bara för att han vill eller säger så.

• Anonym (Elsa)
    smulpaj01 skrev 2019-08-18 10:07:55 följande:

Har du verkligen aldrig varit med om det tidigare? Jag har aldrig träffat en man som INTE pratar bröllop och barn inom de första månaderna. Det betyder ingenting annat än att han är nyförälskad och det är helt normalt att prata så, i min värld iaf. Betyder att han vill visa att han är seriös, vilket inte ens behöver stämma men han vill att Du ska tro det.

Exakt min erfarenhet! Det är ju därför så många kvinnor faller för fel män. Förälskelsefasen är både förödande och underbar.

Lycka till ts
  • Anonym (Elsa)

På vår andra dejt tog min (numera sambo) med mig och visade ett radhusområde där han ville att vi skulle bo.

Han pratade om att vi skulle gifta oss inom ett pr och kanske skaffa barn.

Nu, 3år senare, så får jag knappt honom ens att prata om framtiden. Allt det han snackade om i början är som bortblåst.

• Anonym (Antingen farligt eller najs)

Jag träffade också en kille ett tag som efter att ha träffats i 2 veckor sa att han älskade mig och efter 2 mån snackade han om hus, barn och bröllop. Jag var då 19, han 27. Jag svarade aldrig tillbaka att jag älskade honom (för jag gjorde ju inte det än) och hetsen kring att prata om framtiden var det som satte spiken i kistan, så att säga. Jag gjorde slut efter 3 mån, då jag upplevde att han hade så starka känslor och ville framåt så snabbt. Jag hade inte ens hunnit bli kär, var mest intresserad av att lära känna honom. Det var nog tur att jag gjorde slut så pass tidigt, för i mitt fall var hans starka känslor och påtryckande lite av ett varningstecken. När det tog slut blev han galen, ringde/smsade i ett halvår och var så arg vid ?göra slut-ögonblicket? att han började slå hål i väggen. Riktigt läskigt. Men bara för att han var sån, betyder det väl inte att din kille är så. Beroende på er ålder, kan det ju helt enkelt bara vara så att han är en seriös kille som ser något bra i er relation :)

I vårt fall handlade det säkert om ålderskillnad också, då jag som 19-åring inte alls tänkte på familj och hus, utan levde helt i det ungdomliga nuet. Det var mycket fokus på fester, vänner och vilken utbildning man skulle välja istället.

Hur gamla är ni?

• Anonym (K)

Du vill flytta ihop. Det anser jag vara mycket seriöst och steget till att gifta sig inte alls så långt från att flytta ihop och bli sambos. Steget till barn ser jag som längre oavsett om man gift sig eller inte.

Inte alls konstigt att prata om sån när man är på väg att flytta ihop tycker jag. För mig tog det några år innan jag flyttade ihop med min man, men vi var inte 30 år. Är man 30 år eller äldre så kan saker och ting gå lite fortare för man har mer erfarenhet av förhållanden och vilka personligheter man fungerar ihop med...
Svar på tråden Han pratar redan om barn och bröllop