RMC Malmö höst 2019
W
Wooow, så roligt. Alla grattishälsningar! Hur mår du? Några känningar? :)
W
Wooow, så roligt. Alla grattishälsningar! Hur mår du? Några känningar? :)
åå, men så himla roligt! Den egentligen testdagen är på torsdag va? Så modigt å tjuvtesta!! När testade du?, alltså hur många dagar före?
Okej, Så roligt, blir så glad för din skull :)
På vilket sätt känns brösten?
Vad hör ni nu då haha bokar man ultraljud eller vad r nästa steg? :)
Åh så roligt det är ni så värda!
Åh fatttar! exakt som du känner nu är mina varje vecka innan mens haha! Åh så individuellt omöjligt att veta hur det kommer kännas.
Ja hoppas, längtar så är så redo haha!
Jag hoppas på något sätt att det fortfarande kan ske naturligt även om läkaren sa att det inte finns någon chans så vi fortsätter försöka medans vi väntar, hoppet är det sista som lämnar :)
Med gud!!! Fy så det kan te sig, hoppas de skrattar åt det idag!!
Men ja hej skengravid, varenda j***la månad!! Lika besviken varenda gång jag testar. Testar ni med varje bim?
Haha nej kolla bara på ringarna ;)
Det var inskrivningssamtal vi var på idag, kändes så bra. Började med att träffa läkaren och sedan sjuksköterska. De gick igenom och lade planen för behandling och sköterskan gick igenom sprutorna etc.
Läkaren rekommenderade inte jag börjar i oktober för resan sammanfaller med väntade mens etc. Så han sa en månad hit och dit kör i November istället, och vi håller med även om man bara vill börja NU.
Så början på november kör vi igång :D känns så spännande men långt bort, 50 dagar :(
Sen ska man bestämma vilket paket man vill köpa men vi avvaktar och ser vad de säger på RMC imorgon!
Åh störigt, har du skrivit på 1177 till rmc? :)
[quote=79908309][quote-nick]mariagejan skrev 2019-09-17 20:44:57 följande:[/quote-nick]Tusen tack, ja känns skönt att komma igång lite och veta att det närmar sig.
Å så spännande, vilken vecka är du i nu? Räknar man från sista mensens första dag även på ivf? :)
Håller verkligen tummarna för er!!!
Sen när ni väl får börja behandlingen så går tiden jättefort:) sen när man ruvar saktar den ner igen och blir äckligt långsam och just nu är den också vääääldigt långsam.
Jag har räknat så och BM gjorde också det idag vilket blir vecka 7, (6+0). Hon sa dock att jag kan få en annan beräkning av RMC när vi är där för UL b
Alltså det sjukaste hände idag!
Vi gick till RMC och träffade andrologen, min man har ju då gjort totalt 4 st spermieprov och de två första då var ju då infertilitet, ett fåtal spermier per ml vilket ju är jättelike och omöjligt och naturligt bli gravid.
Idag säger andrologen på RMC att de två senaste proven är NORMALA 40.000 st /ml och 44.000 st per ml, är det inte helt sjukt?
Vi fattar ingenting, hur kan man få besked att man är infertil och nu har vi gått och mått såhär dåligt i onödan. Det är ju fantastiskt att vi har en chans naturligt men jag fattar ingenting. Nu behöver vi göra en del val.
Nu går vi från manlig faktor till oförklarligt barnlös och då får vi ej göra ivf statligt förrän vi försökt i två år. Så får fundera lite. Jag förstår inte hur det är möjligt.
Min man har visserligen börjat äta zink och alla vitaminer selen etc. och börjat träna och äta bättre men fortfarande, det känns helt sjukt att det skulle kunna påverka från infertilitet till normal på 3 månader.
Idag har vi vart och sett våran böna i v 8+1 och hjärtat slog så fint :) ett steg till avklarat men känns som lååååång väg kvar. Ni har rätt i att oro bara byter fokus efter plus men det finns lugnare dagar också när jag är ganska nöjd med livet (trots kopiöst illamående och all värk och trötthet).