får knappt träffa mina barn, vårdnadstvist
Nu har ju inte någon myndighet uttalat sig i TS fall än, men är det fler än jag som har den absoluta känslan att man far hårdare mot en moder än mot en fader?
Att en mamma förväntas förstå, förväntas att ta ansvar, förväntas att i allt anpassa sig, förväntas att ge sig för "att behålla friden mellan dig och fadern" osv. En pappa som tex aldrig hämtar eller lämnar barnen på sagd tid ska det ses mellan fingrarna med. "Han försöker ju." "Du kanske inte ska bråka om det så det blir spänt mellan dig och fadern."
Jag har själv hört kvinnor berätta om hur soc sagt till dom: jamen han säger ju att han inte tagit droger på en månad. Vi får väl tro på honom då. Vi prövar att barnen får åka till honom igen. Osv.
Tänker även på hovrättsfallet där fadern misshandlat barnen och suttit i fängelse för det. Barnen ville sedan inte åka till honom. Mamman sa att de får bestämma själva hur de vill göra. Mamman förlorar då vårdnaden.
Mamman har alltså bara ansvar och pappan har bara rättigheter.
Förlåt TS för mitt inlägg. Blir bara så arg och ledsen. Se till att ha ett bra ombud. Skaffa referenser på din person. Från chef. Dagispersonalen. Från sjukvården.
Lycka till!!