grossess skrev 2019-08-03 10:27:09 följande:
Vi valde nipt privat, kostar 5500 inkl ultraljud, hon kollade nackspalten på det också och sa att det såg bra ut. Vad fint att bli erbjuden nipt efter 32års ålder! Här erbjuds det bara om man får dåligt på kub, och kub tror jag inte heller ingår, eller det erbjuds säkert om man överstiger en viss ålder... Men som sagt vi valde nipt direkt istället.
Jag försöker tänka att det är semestertider och tar lite tid att få svar. Och det KAN ju ta upp till 14 arbetsdagar så är väl bara att stå ut i väntan... du är inte ensam iaf, jag har loggat in säkert 20ggr om dagen senaste dagarna....
skriv gärna här när du fått svar!
Vad underbart att ni gjorde ett ul i samband med niptet och såg normal nackspalt. Då borde det ju vara osannolikt att det skulle vara något på ert nipt? Håller tummarna.
Ska ringa min bm på måndag och säga att läkaren måste ringa mig det första han gör på tisdag om det är så att dem sitter och trycker på ett dåligt resultat. Ska jobba tisdag och är ju jobbigt att få det samtalet på jobbet.
Lovar att uppdatera här direkt efter jag fått svar. Gärna du också.. Även om du får svar innan mig. Även om det är väldigt negativt för mig så vill jag veta det så jag är mer förberedd på det ev läkarsamtalet på tisdag <3 betyder ju inte det värsta ändå, mitt sjukhus kanske va sega med att skicka iväg proverna. (vår BVC har bara läkare inne på tisdagar så borde få resultatet då om det är dåligt)