Inlägg från: Fundersam Anhörig |Visa alla inlägg
  • Fundersam Anhörig

Hittade detta vid tömning av ett dödsbo, Men vad är det för något?

Hjälpte till att tömma vinden på ett dödsbo och hittade två stycken stora sopsäckar med något som ingen av oss förstod vad det är för något, Det ser ut som enorma jätte dambindor men har svårt att tror att det är det.
    De är ca 60 cm långa och 20 cm breda och 3 cm tjocka men vad är det för något och vad används de till.
    Någon som vet vad det är och som vill ha dem. Gillar inte att slänga saker men kommer ställas i grovsoprummet om några dagar

om inget vet vad det är eller vill ha dem 

• Svar på tråden Hittade detta vid tömning av ett dödsbo, Men vad är det för något?
  • Fundersam Anhörig
    Minimalen skrev 2019-07-19 17:01:05 följande:

Det är inlägg som läggs i vuxenblöjor för att de inte ska läcka.

Undrade först om det var något sådant så frågade min sambo som jobbat en del i vården och hon sa att de är för stora för att vara inlägg till vuxenblöjor då de är för långa och för breda för att få plats att lägga i blöjor som inlägg så hon var rätt säker på att det inte var det
  • Fundersam Anhörig

MIsstänker de kan ha legat på vinden rätt många år så behöver inte vara något som används idag till någonting men kan också vara något som inte är så gammalt.
    Som sagt min sambo som jobbat inom vården kände inte alls igen detta..

• Fundersam Anhörig
    fanola skrev 2019-07-19 17:45:53 följande:

De är ilägg man lägger i vuxenblöjjor. Används ofta inom äldrevården. Med vänlig hälsning, USKAN

@fanola, Min sambo som har jobbat i vården såg dem och sa att de är för stora för att vara inlägg till äldrevården, de är som sagt drygt 60 cm långa och jättebreda och skulle inte rymmas i en vanlig blöja sa hon, eller är de så stora nuförtiden som används i äldrevården..
  • Fundersam Anhörig

Ja då kanske vi gemensamt har listat ut vad det var för något, Det verkar alltså vara en form av blöjor till vuxna som jag förstår det.

Är det någon som skulle ha nytta av dessa blöjor eller vad ska man göra med dem.
    Antar det enda de duger till är att elda i öppna spisen så är väl risk de hamnar i soprummet om några dagar.
    Skulle ju vara roligare om de kom till nytta någonstans. ..

• Fundersam Anhörig
    Anonym (Skank till vardboende) skrev 2019-07-21 06:58:22 följande:
    Skank dem till ett vardboende. Skrivs allt som oftast om skrackscenarion dar aldre far ligga med nerkissade blojor for boendets ekonomiska vinning, sa ett par sackar extra blojor kanske gor att nagon stackars pensionar kan bli bytt pa lite oftare utan att spracka boendets kalkyl? Battre att de kommer till anvandning an att du slanger eller eldar upp dem.
    Har också läst om det men trodde det man läste var en sanning som uppkom av brist på personal, och tid och inte brist på blöjor. Vad säger ni som jobbar i vården här, stämmer det verkligen att gamla får ligga i nerhissade blöjor för att det ska sparas pengar på blöjorna eller hur funkar det i vården idag.

Självklart skänker jag dem gärna till ett vårdboende hellre än att slänga dem om ni tror att de vill ha dem
  • Fundersam Anhörig
    Ess skrev 2019-07-21 09:37:11 följande:

Sorry, såg i ts att de låg i sopsäckar. Då kan ni ta dem till tippen för ingen kommer vilja ha dem.

Ok, vissa ligger löst och andra ligger i oöppnade förpackningar men inlagda i samma sopsäckar så väldigt blandat
Svar på tråden Hittade detta vid tömning av ett dödsbo, Men vad är det för något?