Ska folk få BE på arbetstid?
Du jämförde direkt ett SD-förslag med Sharialagar. Ett förslag som även innefattar ickereligiösa och var frivilligt.
Islam har lika lite koppling till IS som Kristendomen har koppling till Anders Bering Breivik.
Det köper jag absolut inte. Det finns stöd i koranen och hadither.
Man kan även jämföra Jesus med Muhammed, som dessa två religioner följer, så ser man en stor skillnad. Dock har jag problem med båda religionerna, men det är en annan sak.
I gamla testamenteten som både är en helig skrift för kristna och judar står det om att otrogna kvinnor, homosexuella och olydiga barn ska stenas till döds. Det var i gamla testamentet som den kristna pastorn Åke Green hämtade inspiration när han liknade homosexualitet med en cancersvulst på samhällskroppen.
Genom historien har många män och kvinnor fått sätta livet till i kristendomens namn
[quote=79759099][quote-nick]KillBill skrev 2019-07-14 20:37:58 följande:[/quote-nick]
I gamla testamenteten som både är en helig skrift för kristna och judar står det om att otrogna kvinnor, homosexuella och olydiga barn ska stenas till döds. Det var i gamla testamentet som den kristna pastorn Åke Green hämtade inspiration när han liknade homosexualitet med en cancersvulst på samhällskroppen.
Genom historien har många män och kvinnor fått sätta livet till i kristendomens namn
[/quote
Japp. Som tur är bryr sig inte dagens svenska kristna så värst mycket om GT. GT är nog den värsta skriften.
Du hävdar att det finns stöd för Daesh/IS i Koranen men tonar betydelsen av vidrigheter som beskrivs i kristendomens heliga skrifter. Du är faktiskt inte det minsta objektiv i detta. Problemen med våld finns inom alla Abrahamitiska religioner. För att ta ett exempel från kristendomen så hade den kristna kyrkan en central roll under folkmordet i Rwanda i mitten av -90 talet där nästan 900 000 människor fick sätta livet till (betydligt fler än under inbördeskriget i Syrien).
Det är egentligen inte jag som påstår att koranen ska läsas på arabiska, tas bokstavligt, inte ett enda ord är lögn. Nästan alla muslimer jag hört, pratat med, skrivit med, har påstått det.
Det är nästan komiskt att du tror detta kommer från mig.
Människor kan få be på arbetet under raster i och med religionsfriheten men då avskilt, tycker inte de ska få göra det offentligt överhuvudtaget för då drabbar det rätten att slippa religion i det offentliga rummet för oss ateister, vår religionsfrihet är lika viktig som för de religiösa. Jag tycker inte att man ska få be på arbetstid, oavsett vilken religion det handlar om då arbetstiden ska användas till arbetsuppgifter och inte privata åtaganden. Jag tycker även religiösa friskolor ska förbjudas.
Bara om det är lika för alla.
Får muslimer be på arbetstid? om svaret är ja då måste även Kristna få be på arbetstid, och hinduer, buddhister, asatroende, judar etc.
Är det bara en grupp tillhörande en specifik religion som får be på arbetstid, t ex den mest vanligaste då i nya Europa, muslimerna, men kristna måste stå tillbaka och gömma sina kors och inte prata om sin tro alls, då är det fel.
Det ska vara rättvist.
Jag är Kristen och tycker att be är oerhört avslappnande, speciellt om man har en stressig dag, men jag tar inte upp en mikrofon så att min bön hörs i hela arbetsplatsen då min uppgift inte är att dra till mig uppmärksamhet som bedjare utan tillbringa tid med min älskade Herre Jesus Kristus.