Ska folk få BE på arbetstid?
Du är en new ager ju...ger ord egna definitioner
Och jag har aldrig sagt att jag ägnar mig åt varken det ena eller det andra, så dina åsikter om mig tar jag med en nypa salt.
Du är en new ager ju...ger ord egna definitioner
Då förstår du att man kan göra det så likt och olikt som man själv vill.
Ja, detta är ett exempel på att SD vill ha lagar och regler baserade på religion. SD-sharia.
alltid existerar inte!
Jag tar dina åsikter med en nypa socker för det är godare än salt :P
Jag försvarar inte någon typ av religiös fundamentalism. Jag kritiserar att SD driver politik som bygger på konservativa kristna värderingar något som jag menar är fel i ett sekulärt samhälle. Hade SD drivit politik som bygger på konservativa muslimska värderingar hade jag varit lika kritisk.
Du skrev i ett tidigare inlägg att "Jag tycker det är radikalt att se ner på kvinnor, utbildning, homosexualitet" Jag håller med. Därför reagerar jag när SD hyllar samhällsutvecklingen i Viktor Orbáns Ungern trots att landet är extremt
ojämställt, att kvinnor som vågar kritisera det ungerska styret vittnar om trakasserier och att judar och homosexuella vittnar om att att mängden hot mot dem har ökat kraftigt de senaste åren. Jag tycker att det är läskigt att riksdagspartiet SD har Ungern som föregångsland, håller du med?
Vad är det för kommentar? Det finns väl ingen som inte gör skillnad på IS och SD?
Det finns en del främlingsfientliga som menar att IS utför muslimska terroristbrott men det är lika fel som att hävda att Anders Behring Breivik och Brenton Tarrant (attentatet i Christchurch) utfört kristna terroristbrott.
Ja sharia är exempel på att lagstiftningen styrs/påverkas av religionen. När SD vill ändra lagen så att vårdpersonal i Sverige ska ha rätt att vägra utföra arbetsuppgifter baserat på religion och moral så är det exempel på något liknande.
Islam har lika lite koppling till IS som Kristendomen har koppling till Anders Bering Breivik.
Du påstår att det finns stöd i koranen för terrorism. Det stämmer inte, men du får gärna länka till källor för ditt påstående. Muslimer tror också på Jesus.