Inlägg från: oanonym |Visa alla inlägg
  • oanonym

Ska folk få BE på arbetstid?

Oschlaka skrev 2019-07-13 11:26:30 följande:

Att be är en av de finaste sakerna man kan göra!

Det är ren meditation och efter bönestunden jobbar man effektivare har många studier visat. Alla vi behöver paus( då menar jag paus och inte massa måsten ringa röka surfa mm)  en 5-10 min var 40:e minut.

Fattar inte att folk är emot meditation när hela forskarvärlden och eliten i samhället redan gör detta i sin vardag.

Att röka är snart förbjudet på alla plan!Allt som skadar kroppen medmänniskor planeten skall förbjudas! Och DU som är emot detta håll käften och ställ dig in i ledet!!!

Det är oftast skillnad på bön och meditation.
  • oanonym
    KillBill skrev 2019-07-13 13:34:39 följande:

Kan du utveckla vad du menar när du på tal om radikaliserade muslimer påstår att "all forskning visar att det är mellan 40-50%" ? Sa du att du var lärare i religionskunskap? 

Antagligen menas de undersökningar som gjorts i olika länder. Men problemet är att de flesta drar linjen alldeles för sent, för vad de anser vara radikalt. De värsta islamistiska grupperna blir ju som ett skydd för de som ?bara? är lite radikaliserade.

Jag tycker det är radikalt att se ner på kvinnor, utbildning, homosexualitet, medans andra tycker att det inte blir radikalt förrän man blivit terrorist.
  • oanonym
    KillBill skrev 2019-07-13 14:11:34 följande:

Är du Crash Man?

Nej, hur så?

Jag svarar på vad jag vill. Skicka privat till Crash Man om du vill prata ostört.
  • oanonym
    KillBill skrev 2019-07-13 16:01:17 följande:

Under åren har det visat sig att homofobi, antisemitism, islamofobi, förnekande av klimatforskning, föraktfullhet mot kvinnor är rätt vanligt bland manliga SD väljare. Jag antar att du delar min uppfattning om att dessa SD sympatisörer är radikaliserade.

Japp, till viss del. Vissa saker finns det ju belägg för. T.ex. att sharia inte är önskvärt.
  • oanonym
    Oschlaka skrev 2019-07-13 16:22:06 följande:

killbill frågade om du delar hans uppfattning om SD sympatisörer men du svara  om sharia. Är du en SD sympatisör som är radikaliserad? 

Ja, viss islam är det befogat att vara rädd för.

Vilket ingick i hans frågeställning.

Och nej, jag är inte SD-sympatisör. Jag sympatiserar inte med något speciellt parti.
  • oanonym
    Oschlaka skrev 2019-07-13 16:24:55 följande:

Du har noll koll!

Nej, bön kan vara allt ifrån meditation till att be om något specifikt. Det kan alltså vara helt olika saker.
  • oanonym
    nihka skrev 2019-07-13 16:29:46 följande:

Och vem bestämmer det? Du?

Sådant bestäms inte av någon.
  • oanonym
    KillBill skrev 2019-07-13 16:31:39 följande:

Jag tänker att när SD vill lagstifta om att anställda inom vården ska ha rätt att vägra utföra arbetsuppgifter genom att hänvisa till sin religon så är steget mellan SDs politiker och de som förespråkar sharia inte så stort.

Jag tycker det steget är väldigt stort. Väldigt konstigt att du nästan jämställer dessa.
  • oanonym
    KillBill skrev 2019-07-13 19:28:21 följande:

I bägge fallen låter man religion få påverka lagstiftningen men det har du kanske inte tänkt på?

Jo, men straffen och konsekvenserna är mycket värre i ena fallet. Det har du kanske inte tänkt på?
  • oanonym
    KillBill skrev 2019-07-13 21:18:20 följande:

Du påstår att ALL forskning visar att 40-50% av världens muslimer är radikaliserade. Alla som funderar genom ditt påstående förstår att det handlar om fördomsfullt svammel. Det är anmärkningsvärt att en religionslärare inte förstår detta.

Det finns många kristna som har samma syn på homosexualitet som radikala muslimer. Har du glömt den svenska pingstpastorn Åke Green och hans  tal om att homosexualitet är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen?

Jag anser att det är ett problem att vi har politiska partier i riksdagen som driver fundamentalistisk politik något jag anser att SD och ibland också KD har gjort eller gör när det gäller exempelvis synen på abort, samvetsfrihet och synen på transsexuella (där SD och KD under förrförra mandatperioden ansåg att transsexuella skulle tvångssteriliseras trots att det kränkte mänskliga rättigheter).

Sverige är idag ett sekulärt land. Varför ska vi anpassa vår lagstiftning efter abortlagstiftning i länder där abortlagstiftning har formats av konservativa kristna värderingar?

Är det en förmildrande omständighet att kristna har samma syn??

De andra gör det också, är ofta ett dåligt argument.

Är det ok att hata för att andra gör så?
Svar på tråden Ska folk få BE på arbetstid?