Inlägg från: Rimrifai |Visa alla inlägg
  • Rimrifai

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Hej!

Jag är i v. 27 nu och beräknad till den 23:e januari.

Jag har haft det så himla hemskt under graviditeten (första barn). Nämligen så fick jag depression, ångestpanik attacker och stress hela tiden från början och det hade jag ingen aning att man kan få under graviditeten. Nu inväntar jag mig tid med förlossning läkare för att prata om beviljat kejsarsnitt då jag inte tål en vaginal förlossning pga mitt psykiska mående. Min barnmorska har lovat att ingen kommer o tvinga mig att föda vaginalt om jag inte vill men jag hörde tals om att det är svårt o bli snittat utan medicinsk anledning, undrar om ni har nån erfarenhet eller lite tips.. graviditeten har varit den värsta perioden i mitt liv o jag vill bara att den ska ta slut så lugnt o bra som möjligt, jag vill inte få en hemsk upplevelse med förlossning samma som graviditeten... jag är trött och orkar inte längre.. tack på förhand

• Rimrifai

Hej! V.29 nu,

Undrar om nån annan blir jätte trött av att äta mat.. jag blir helt slut o vill bara lägga mig o inte prata med nån.. jag har alltid haft lågt blodvärde och under graviditeten gick mitt järnvärde ner o ner, jag har ätit järn tabletter länge mu och förra veckan ringde BM efter proven för att säga att jag måste också äta b12 vitamin då mitt järn värde blir inte bättre. Jag vet att det kan va förtidigt men jag blir trött snabbt, orkar inte mycket o min mage är spänn hela tiden.. undrar om nån känner igen sig?

• Rimrifai

Hej!

Har nån tips om vad som kan hjälpa till under intervjun med läkaren på Aurora mottagningen om man vill ha ett planerat snitt? Har nån varit med om nåt sånt?

Jag har fått tid den 28:e november. Jag lider av graviditets depression och panikångest attacker. Har också väldigt lågt blodtryck och lågt järnvärde.. kan absolut inte tänka mig o föda vaginalt.. nåt mer som kan hjälpa?

Tack!

• Rimrifai

Hej, hur mår ni? Jag är i v31 mår skit illa

Sover inte bra och orkar inte göra nåt nästan.. väldigt trött

• Rimrifai

Hej!

Vecka 34, dag 4 idag...

Är såååå trööött av denna graviditet. Jag vill bara att hon kommer när som helst.

Känner mig ledsen och har det så himla tråkigt speciellt att det e inte lätt o vara aktiv när man har sjukt lågt blodtryck och järnvärde så att man behöver behandlas i sjukhuset:(

• Rimrifai
    emphz skrev 2019-12-21 12:04:44 följande:

Vår dotter kom till världen i torsdags, den 19/12! Född i v36+5, 3096 gram och 48 cm perfekt liten tjej!

Jag vart beräknad till den 10/1.

Stort grattis!! Hoppas att ni båda mår bra !Vad skönt att komma lite tidigt tycker jag hhh

Jag går in i v 36 idag
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!