Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Herpespanik

Hejsan,

Alltså jag blir knäpp. Fått herpes typ 2 men fick ingen information öht av varken läkare eller sjuksköterskan...

Kan jag kyssa någon på munnen om jag har ett aktivt utbrott mellan benen eller kan det smitta?!? Kan jag ge oralsex fast jag har ett utbrott där nere?

Är det någon skillnad på svaret om jag inte har ett aktivt utbrott?

Kommer dröja väldigt lång tid till jag kommer våga ha sex igen (känns sådär att berätta att man har herpes till någon...). Hejdå sexliv!

Snälla, hjälp. Hittar inget om detta på internet

• Svar på tråden Herpespanik
  • Anonym (Rädd)

Tack så jättemycket för svaren!

Skönt att jag åtminstone kan kyssas och ge oralsex. Var orolig att det smittar även den vägen. Läste nämligen på Google att det smittar via slemhinnor och saliv så fick lite panik.

Jag har typ 2. Det togs prover. Detta är andra skovet på två månader så hoppas verkligen att det blir mindre sällan med tiden. Har sämst immunförsvar pga medicin så håller tummarna hårt att kroppen kan fixa det ändå!

Så skönt att höra att det går att ha ett sexliv. Ni ger mig hopp!

Det får vara slut med ons och kks.. tråkigt men är inte så jäkla rädd att smitta trots att det inte är ett skov och trots kondom. Fan för herpes

• Anonym (Rädd)

[quote=79730660][quote-nick]Anonym (Japp) skrev 2019-07-02 17:25:18 följande:[/quote-nick]Ja det gör det. När blåsorna blommat ut. Annars inte.[/

Så även om jag har utslag där nere så kan det smitta vid kyssar?! Men herregud! Helcelibat är det enda som gäller om man inte ska smitta någon alltså?

Svar på tråden Herpespanik