Inlägg från: Anonym (AnnaK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AnnaK)

Herpespanik

Togs det prover på dina blåsor eftersom du vet att du har typ 2 ? Typ 1 kan man ha både i munnen och i underlivet.

Det är inte så drastiskt att fått herpes som du skriver.

• Anonym (AnnaK)
    Anonym (Rädd) skrev 2019-07-02 07:59:21 följande:

Tack så jättemycket för svaren!

Skönt att jag åtminstone kan kyssas och ge oralsex. Var orolig att det smittar även den vägen. Läste nämligen på Google att det smittar via slemhinnor och saliv så fick lite panik.

Jag har typ 2. Det togs prover. Detta är andra skovet på två månader så hoppas verkligen att det blir mindre sällan med tiden. Har sämst immunförsvar pga medicin så håller tummarna hårt att kroppen kan fixa det ändå!

Så skönt att höra att det går att ha ett sexliv. Ni ger mig hopp!

Det får vara slut med ons och kks.. tråkigt men är inte så jäkla rädd att smitta trots att det inte är ett skov och trots kondom. Fan för herpes

Herpes smittar visst med kyssar och oralsex
  • Anonym (AnnaK)
    Anonym (Rädd) skrev 2019-07-02 18:30:04 följande:

[quote=79730660][quote-nick]Anonym (Japp) skrev 2019-07-02 17:25:18 följande:[/quote-nick]Ja det gör det. När blåsorna blommat ut. Annars inte.[/

Så även om jag har utslag där nere så kan det smitta vid kyssar?! Men herregud! Helcelibat är det enda som gäller om man inte ska smitta någon alltså?

Ja om han utför oralsex på dig där nere sedan kysser ni varandra. Nej inte celibat. Bara när du har blåsor .
  • Anonym (AnnaK)
    Anonym (Rädd) skrev 2019-07-02 18:30:04 följande:

[quote=79730660][quote-nick]Anonym (Japp) skrev 2019-07-02 17:25:18 följande:[/quote-nick]Ja det gör det. När blåsorna blommat ut. Annars inte.[/

Så även om jag har utslag där nere så kan det smitta vid kyssar?! Men herregud! Helcelibat är det enda som gäller om man inte ska smitta någon alltså?

Ja om han utför oralsex på dig där nere sedan kysser ni varandra. Nej inte celibat. Bara när du har blåsor .
    Anonym (Japp) skrev 2019-07-02 17:25:18 följande:

Ja det gör det. När blåsorna blommat ut. Annars inte.

Vet det
  • Anonym (AnnaK)

Herpes typ 1 är munherpes det kan smitta till könsorganen med.

• Anonym (AnnaK)

Herpes är som en helveteseld

• Anonym (AnnaK)
    Anonym (Rädd) skrev 2019-07-01 15:08:59 följande:

Hejsan,

Alltså jag blir knäpp. Fått herpes typ 2 men fick ingen information öht av varken läkare eller sjuksköterskan...

Kan jag kyssa någon på munnen om jag har ett aktivt utbrott mellan benen eller kan det smitta?!? Kan jag ge oralsex fast jag har ett utbrott där nere?

Är det någon skillnad på svaret om jag inte har ett aktivt utbrott?

Kommer dröja väldigt lång tid till jag kommer våga ha sex igen (känns sådär att berätta att man har herpes till någon...). Hejdå sexliv!

Snälla, hjälp. Hittar inget om detta på internet

Det fick inte jag heller det mesta har jag googlat och läst mig till. Så drastiskt är det inte med att ha fått herpes. Det är inte säkert att du får fler utbrott.
Svar på tråden Herpespanik